• چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401092315699
  • خبرنگار : 50145

فرماندار ماکو:

ارتقاء زیرساخت‌های شهری در ماکو و بازرگان در اولویت قرار گیرد

ارتقاء زیرساخت‌های شهری در ماکو و بازرگان در اولویت قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار ماکو گفت: ارتقاء زیرساخت‌های شهری در ماکو و بازرگان در اولویت شهرداری قرار گیرد.

نادر کاظمی امروز ۲۳ آذرماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهری و شهرداری های ماکو و بازرگان که با حضور جوان کیا مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری آذربایجان غربی در محل فرمانداری ماکو ترتیب یافت، گفت: ارتقاء زیرساخت‌های شهری در دو شهر ماکو و بازرگان بسیار ضرورت دارد و باید در اولویت اول امور اجرایی شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تفصیلی در شهرها که به عنوان اصلی ترین و دقیق ترین مرجع، برای کسب اطلاعات در خصوص اراضی شهری، نوع کاربری، میزان تراکم و غیره استفاده می شود افزود: طرح تفصیلی شهر ماکو ابلاغ شده ولی توسط شهرداری ماکو اجرا نمی شود چرا که در حقیقت طرح تفصیلی سند رسمی شهر و اسناد هویتی شهری قلمداد می شود.

فرماندار ماکو خاطرنشان کرد: اصول و رعایت شهرسازی در شهرهای ماکو و بازرگان به حال خود رها شده است که این هم چهره شهر را بهم زده و هم از لحاظ پدافند غیرعامل مشکل دارد.

کاظمی با اشاره به عدم رعایت تراکم در شهرهای ماکو و بازرگان که اکثرا با ۱۰۰ درصد پوشش اقدام به ساخت مسکن می شود و شهرداری ها نیز هیچگونه نظارتی بر این تخلفات ندارند، تاکید کرد: قرار نیست حقوق شهروندی قربانی شود تا یک فرد به حداکثر سود خویش برسد و ساختمان‌هایی که تخلف آشکار دارند باید پلمب و تخریب شوند.

فرماندار ماکو با اشاره به این امر که شهرداری ها باید از تخلفات جلوگیری کنند نه اینکه برای درآمدزایی خود زمینه تخلف را فراهم سازند گفت: شهرداری های ماکو و بازرگان باید برای خود درآمد پایدار ایجاد کنند زیرا تکیه کردن بردرآمدهای کمیسیون ماده ۱۰۰ به هیچ عنوان اصولی و منطقی نیست.

کاظمی با عنوان این مطلب که شهرداران ماکو و بازرگان برای اجرای پروژه‌های ممیزی املاک و مغازه ها و تشکیل بانک اطلاعاتی املاک سریعا اقدام کنند افزود: اجرایی شدن پروژه های ممیزی املاک و مغازه ها در شهرهای ماکو و بازرگان می تواند برای درآمد پایدار و مدیریت شهری کمک کرده و باعث جلوگیری از تصرفات در شهر شود.

فرماندار ماکو افزود: شهرداری‌ها باید با مدیریت صحیح شرایط موجود شهرها و بررسی نقاط ضعف و قوت مدیریت شهری، تمام تلاش خود را در جهت اصلاح وضعیت فعلی و تغییر در سیمای شهر و جلب رضایت شهروندان بکار گیرند.

کاظمی خاطرنشان کرد : جمع‌آوری پسماندهای خانگی و زباله‌های رها شده و پاکسازی معابر عمومی و پارک‌ها از مهمترین وظایف و تکالیف شهرداری‌هاست و از آنجا که این موارد از مطالبات اصلی مردم نیز بشمار می‌روند، لذا باید در این خصوص اقدامات به مراتب مطلوب‌تری در جهت تحقق خواسته‌های شهروندان و انجام امور محوله صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha