• پنجشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401092416566
  • خبرنگار : 50403

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی:

جامعه بانشاط و امیدوار به آینده در گرو شکوفایی علمی تحقق می‌یابد

جامعه بانشاط و امیدوار به آینده در گرو شکوفایی علمی تحقق می‌یابد

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: پژوهش، فناوری و رشد علمی نقش بسیار سازنده و مهمی در جامعه دارد و جامعه‌ی مطلوب، قدرتمند، بانشاط و امیدوار به آینده در گرو توسعه‌ی آگاهی و شکوفایی علمی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد انوری، پنجشنبه، 24 آذرماه، در آیین تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، گفت: تمامی جایگاه‌های علمی و افتخاراتی که دانشگاه تبریز به همت مسئولان و در راستای بسترسازی برای پژوهش بهتر کسب شده است، جای قدردانی دارد و از تمامی مسئولان امر که موجب رشد و ترقی علمی دانشگاه شده‌اند، قدردانی می‌کنیم؛ اما آنچه که مانع توسعه‌ی آگاهی و شکوفایی علمی شده و در شاخص‌ها، ارزیابی‌ها و داوری‌های عرصه‌ی بین المللی در نظر گرفته نمی‌شود، توجه به خود پژوهشگر است.

وی ادامه داد: عمدتا فقط پژوهش و محصول پژوهشگران است که در ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و خود پژوهشگر کمتر مورد توجه است که این امر مایه خسران می‌باشد و تصمیم گیرندگان و مسئولان دانشگاهی باید نگاه ویژه‌ای نسبت به پژوهشگران داشته و زمانی‌که به محصول تولیدشده افتخار می‌کنیم، باید حرمت و جایگاه علمی خود پژوهشگر را نیز تقویت کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به انتظاراتی که از دانشمندان و پژوهشگران جوان کشور وجود دارد و ضرورت توجه به این پژوهشگران، متذکر شد: اخیراً  اقداماتی از سوی مجلس شورای اسلامی برای تقویت پژوهشگران انجام شده اما این اقدامات کم است و در کنار توجه به توانمندی مادی اساتید و هیأت علمی، باید نگاه ویژه‌ی اخلاقی و تربیتی به جایگاه اساتید داشته باشیم.

وی در خاتمه افزود: باید تلاش کنیم تا جایگاه اخلاقی اساتید پررنگ‌تر دیده شده و سیاست گذاری‌ها در راستایی باشد که بتوانیم وجهه استادی و شاگردپروری را نیز در کنار انتظارات پژوهشی و علمی تقویت کنیم و این موضوع باید در سطح سیاست گذاری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha