• جمعه / ۲۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401092516917
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تکمیل زیرساخت‌ها؛ بزرگترین دغدغه و مطالبه مردم خراسان جنوبی

تکمیل زیرساخت‌ها؛ بزرگترین دغدغه و مطالبه مردم خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: تکمیل زیرساخت‌ها بزرگترین دغدغه و مطالبه مردم خراسان جنوبی است.

مصطفی نخعی، عصر امروز جمعه ۲۵ آذر در شورای برنامه و توسعه خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: حضور در بین مردم در کنار دیپلماسی منطقه ای توسط دولت دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه حضور میدانی رئیس جمهور در بین مردم امیدبخش است، افزود: اکنون دولت مردان کارها را به تحریم‌ها گره نزده‌اند و کشور را به خاطر تحریم‌ها معطل نگه نمی‌دارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت و مجلس با تعامل و همدلی در کنار همدیگر به حل مشکلاتی پرداخته‌اند که ریشه در گذاشته دارد و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد، ادامه داد: راه آهن نیازمند توجه جدی است و خراسان جنوبی تنها استانی است که مرکزش به شبکه ریلی متصل نیست و می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و نیازمند یک نگاه ویژه است؛ این مسیر راه آهن از زاهدان به بیرجند منطق برنامه ریزی در کشور را زیرسوال برده است و درخواست جا به جایی و اصلاح این مسیر را داریم.

نخعی بیان کرد: خراسان جنوبی از اولین مقصدهای سفر اول بود و به همین علت مباحثی در سفر اول دیده نشده و علاوه بر تسریع مصوبات گذشته درخواست داریم تا مصوبات جدیدی برای رشد و توسعه استان در این سفر داشته باشید.

وی افزود: پرداخت عواید سوخت به مرزنشینان ادامه داشته باشد و مشابه آن چه در سیستان و بلوچستان اجرا شده و از طرح کوله بری و رزاق برخوردار است برای جنوب استان خراسان جنوبی نیز عملیاتی کنید.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با با بیان اینکه جاده یکی دیگر از خواسته‌های مردم است، تصریح کرد: زیرساخت انرژی استان بسیار ضعیف بوده  و احداث و اجرای خط لوله جدیدی از عسلویه به سمت خراسان زیربنای ضعیف انرژی دارد و درخواست داریم تا این موضوع به جدیت پیگیری شود و به خط اتصال سیستان و بلوچستان توجه کنید.

نخعی ادامه داد: دوبانده کردن راه‌های ارتباطی استان نیازمند اعتبارات و حمایت های جدی است و با اعتبارات قطره‌ای به جایی نخواهد رسید و بدانید که کریدورهای اصلی کشور در این استان واقع شده‌اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha