• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401092617369
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خبر داد:

امکان اعلام تغییر نشانی به صورت مجازی در سامانه ثبت احوال

امکان اعلام تغییر نشانی به صورت مجازی در سامانه ثبت احوال

ایسنا/خراسان شمالی  مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی از امکان ثبت تغییر نشانی در کمتر از ۵ دقیقه در سامانه ncr.ir خبر داد.

علی زاهدی نیا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مطابق قانون اگر فردی محل سکونت ثبت شده اش تغییر کند و با آدرس ثبت شده در سازمان ثبت احوال مطابقت نداشته باشد، باید در اسرع وقت آن را به اداره ثبت احوال اطلاع دهد. برای این تغییر نشانی نیاز نیست که به ادارات ثبت احوال مراجعه شود بلکه مردم می توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال و ورود به قسمت تغییر نشانی، آدرس جدید محل سکونت خود را وارد کنند.

زاهدی نیا افزود: تمام افراد می توانند به صورت رایگان نشانی جدید خود را در درگاه اینترنتی ncr.ir ثبت کنند. این درگاه از طریق مرورگر تلفن همراه نیز در دسترس افراد است و امکان اعلام تغییر نشانی به صورت مجازی و در کمتر از ۵ دقیقه برای مردم در سامانه ثبت احوال فراهم است.

وی ادامه داد: تغییر نشانی از طریق درگاه مذکور به سادگی صورت می پذیرد و مردم با صرف چند دقیقه زمان می توانند نشانی جدید خود را ثبت کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: تمامی خدمت دهندگان به مردم که به سامانه های ثبت احوال دسترسی دارند اعم از مراجع اداری، قضایی و بانک ها مکلف به استفاده از خدمت (سرویس) نشانی ثبت احوال هستند؛ بنابراین آخرین نشانی افراد، یعنی نشانی حال حاضری که در آن سکونت دارند و در پایگاه ثبت احوال موجود است به عنوان نشانی افراد به خدمت دهندگان اعلام می شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل، به روز بودن این نشانی در دریافت به موقع خدمات نقش بسزایی دارد.

زاهدی نیا در پایان اظهار کرد: این امکان به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان بوده و توصیه می شود شهروندان برای دریافت خدمات بهتر از دولت، در زمان تعیین شده نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha