• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401092717849
  • خبرنگار : 50214

چگونه از یتیم‌های کمیته امداد حمایت کنیم؟

چگونه از یتیم‌های کمیته امداد حمایت کنیم؟

ایسنا/یزد معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد روش‌های اصلی حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در کمیته امداد امام خمینی را تشریح کرد.

«علی اکبر سلمانی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این که سه روش اصلی برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین در کمیته امداد امام خمینی(ره) تعریف شده است، گفت: در روش نخست، خیران و نیکوکاران با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و انتخاب گزینه ثبت‌نام و سپس درج اطلاعات هویتی می‌توانند به عنوان حامی، نسبت به انتخاب فرزند معنوی اقدام کنند.

وی افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین با هدف ترویج و احیای فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و در حقیقت استفاده از مشارکت‌های مردمی در رسیدگی به نیازمندان از جمله کودکان یتیم و محسنین ایجاد شده است.

سلمانی متذکر شد: «فرزندان یتیم» فاقد پدر و «فرزندان محسنین» در واقع دارای پدر ناتوان هستند؛ به عبارت دیگر، پدر فرزند(یا فرزندان ایتام) فوت شده و پدر فرزند محسنین، بیمار(صعب‌العلاج ، سرطانی) یا از کارافتاده است.

این مسئول ادامه داد: همه فرزندان ایتام و محسنین، در سراسر استان همراه با ویژگی‌های فردی اعم از سن، جنسیت و محل سکونت شهرستان، در این سامانه به ثبت رسیده‌اند و خیران با مشاهده همه مولفه‌ها می‌توانند گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

سلمانی در رابطه با میزان مبالغ حمایتی نیز یادآور شد: مبلغ تعهدات در این سامانه تعریف شده است تا متقاضیان با وجود شرایط اقتصادی دشوار هم بتوانند از این فرزندان با واریز ماهانه حمایت کنند.

معاون کمیته امداد استان گفت: به منظور توزیع عادلانه اعتبارات حمایتی در این زمینه یک سقف برای پرداخت مبالغ خیران و نیکوکاران تعریف شده است؛ برای نمونه، اکنون بیش از ۷۵۰ هزار تومان در ماه به یک فرزند یتیم اهدا نمی‌شود و در حقیقت سامانه مزبور اجازه کمک به خیران بیش از این مبلغ را (به یک فرزند یتیم) نخواهد داد.

سلمانی اظهار کرد: این سامانه به صورت خودکار فرزندان ایتام و محسنینی که کمتر به آنها کمک شده باشد را در صدر جدول قرار می‌دهد و خیران می‌توانند یک یا چند فرزند را برای حمایت انتخاب کرده و در سامانه مربوطه به هر یک میزان متفاوتی را اختصاص دهند.

وی افزود: سامانه نامبرده در پایان فرایند انتخاب فرزند، یک شماره کارت مجازی به حامیان اختصاص می‌دهد که بتوانند روند پرداخت را ادامه دهند از طریق این شماره کارت می‌توان مبلغ مورد نظر را از طریق همه درگاه‌های بانکی کشور پرداخت کرد.

به گفته این مسئول، مبالغ واریزی توسط حامیان به صورت مستقیم به حساب فرزندان ایتام و محسنین واریز می‌شود.

سلمانی دیگر روش حمایت از این کودکان را ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۳۵ ذکر و تصریح کرد:  شماره تلفن فرستنده برای همکاران شهرستانی ارسال می‌شود و همکاران حداکثر ظرف مدت یک هفته با این افراد تماس گرفته و شماره کارت مجازی را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی روش سوم برای این اقدام خداپسندانه را مراجعه به دفاتر کمیته امداد سراسر استان و پایگاه‌های جذب حامی برشمرد و گفت: در این روش خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد سراسر استان و پایگاه‌های جذب حامی (اعم از پایگاه‌های نماز جمعه و مناسبت‌های ویژه در طول سال) برای حمایت از این عزیزان اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد در پایان نیز گفت: خیران و نیکوکاران علاوه بر پرداخت معیشت ماهیانه می‌توانند در تامین نیازهای اساسی ایتام و محسنین اعم از تامین مسکن، جهیزیه، لوازم التحریر و بطور کلی لوازم ضروری زندگی هم به صورت ویژه مشارکت  داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha