• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401092718125
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد:

توقف روند کاهشی موالید در اردستان 

توقف روند کاهشی موالید در اردستان 

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۹۰ نوزاد در شهرستان اردستان متولد شدند که در مقایسه با سه سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بوده که نشان می‌دهد روند کاهش موالید در اردستان متوقف شده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع فرزندآوری یکی از موضوعات اورژانسی حوزه بهداشت و سلامت است و به جهت بُعد اجتماعی، اقتصادی، دینی، امنیتی و... به‌عنوان یک تکلیف عمومی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش فرزندآوری در جامعه و پیرشدن جمعیت، ریشه در باورهای غلط فرهنگی دارد و اصلاح این وضعیت نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است، افزود: مهم‌ترین بخش افزایش جمعیت مسئله فرهنگ‌سازی و ارزش‌گذاری است و رفع مشکلات ازدواج، فرزندآوری، بچه‌داری، زایمان و کاهش نگرانی‌ها در این زمینه کمک‌کننده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان، تصریح کرد: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۹۰ نوزاد در شهرستان اردستان متولد شدند که در مقایسه با سه سال گذشته که این تعداد به ترتیب ۲۸۷ ،۲۶۶ و ۲۳۰ نفر بوده است از افزایش چشمگیری برخوردار بوده، به طوری که نشان می‌دهد روند کاهش موالید در اردستان متوقف شده است.

ذبیحی ابراز امیدواری کرد با توجه به اجرای برنامه‌های مختلف برای جوان‌سازی جمعیت شاهد افزایش موالید شهرستان در ماه‌ها و سال‌های آینده باشیم. مردم می‌توانند اگر در هر یک از موضوعات طرح‌های حمایتی جوانی جمعیتی سؤال و یا راهنمایی نیاز داشتند با مراکز بهداشت تماس حاصل کنند.

وی افزود: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش نرخ فرزندآوری در حوزه‌های مختلف برای زوج‌های جوان دارد و آنچه موجب افزایش اعتماد مردم در حوزه فرزندآوری می‌شود، اجرای قانون است که دستگاه‌های دولتی باید وظایف خود را در این راستا پیگیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با اشاره به مجموع اقدامات این حوزه در ترغیب خانواده‌ها و زوج‌های جوان به موضوع فرزندآوری، گفت: میزان باروری اختصاصی در سنین ۲۵ تا ۳۵ سال افزایش قابل توجهی داشته و این میزان در سنین زیر ۲۰ و بالای ۴۰ سال نیز از ۶ و ۱۱ درصد به ۲۳ و ۱۴ در صد افزایش پیدا کرده است که نشان از افزایش تمایل خانواده‌ها به فرزند آوری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha