• سه‌شنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401092920115
  • خبرنگار : 50189

در تشریح اقدامات صورت گرفته برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛

معاون استاندار: اقدامات در کوه‌های صاحب‌الزمان کرمان برای ایمنی مردم بود نه کوه‌خواری

معاون استاندار: اقدامات در کوه‌های صاحب‌الزمان کرمان برای ایمنی مردم بود نه کوه‌خواری

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان درباره اقداماتی که در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) مشرف به گلزار شهداء، مسجد و کارهای عمرانی برای برگزاری سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی توضیحاتی ارائه داد.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی شامگاه ۲۹ آذرماه در نشست هم‌اندیشی استاندار کرمان با اصحاب رسانه درباره سنگ بزرگ غیرایمن در کوه‌های مشرف به مسجد صاحب الزمان و گلزار شهدای کرمان و خطراتی که ایمنی این منطقه را تهدید می‌کرد، می‌گوید: با ایمن سازی‌های لازم، سنگ را خرد، به پایین منتقل و این خطر را برطرف کردیم.

به گفته او، وزن سنگ حدود ۵۰ تن بود و برخی بحث کوه‌خواری را مطرح می‌کردند که اینگونه نبود و در راستای سلامتی و ایمنی مردم اقدامات انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان درباره طرح ساماندهی گلزار شهداء نیز می‌گوید: به دلیل نزدیکی سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فعلا به طرح جامع ورود پیدا نکردیم لذا اصلاح مجموعه گلزار را در دستور کار قرار دادیم و طرح ترافیک آن مصوب و به مرحله اجرا رسید.

او می‌افزاید: اصلاح و بازگشایی معابر و نصب علائم ترافیکی انجام شده و همچنین برای روشنایی منطقه حدود سه کیلومتر شبکه جدید برق احداث شد.

آیت‌اللهی‌موسوی ادامه می‌دهد: برای رفع مشکل آب این منطقه منبع آب ۳۰ هزار لیتری نصب شده و دیگر مشکلی در زمینه آب در گلزار وجود ندارد.

او می‌افزاید: ۶۰ شیر آب برای موکب ها نصب کردیم و هشت چشمه سرویس بهداشتی سیار نصب شده و سه سرویس بهداشتی که میراث فرهنگی مقرر بود احداث کند، یکی از آنها در مرحله اتمام است و یکی دیگر آن نیز تا سالگرد به پایان می رسد و همچنین شهرداری در حال ساخت دو حمام در گلزار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان این مطلب که کارهای زیربنایی مجموعه گلزار تقریبا تمام شده، اظهار کرد: کارهای زیرسازی پارکینگ نیز انجام شده و تا سالگرد به اتمام می رسد. گفتنی است که سه بخاری نیز در خیمه نزدیک مرقد شهید نصب می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۹ ۲۲:۴۳

لطفافکری به‌حال تخته سنگ های بزرگ بالای سرمهدیه صاحب الزمان کرمان بشود... چون خطرناک هستند.. این سنگها ازکوه جداهستنداحتیاط شرط عقل است.. تدبیری اندیشیده شودجمع آوری شوند.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۳۰ ۰۹:۰۸

یعنی این همه دستبرد داخل کوه مشخص نیست مردم رو مثل خودشون فرض کردن؟