• جمعه / ۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401100200595

امام جمعه همدان مطرح کرد

آزادسازی واردات خودرو چه منافعی برای عموم مردم دارد؟

آزادسازی واردات خودرو چه منافعی برای عموم مردم دارد؟

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن انتقاد از شرایط معیشتی و اقتصادی فعلی جامعه، بیان کرد: می‌گویند واردات خودرو قرار است آزاد شود، سوال دارم که این موضوع چه منافعی برای عموم مردم و قشر متوسط خواهد داشت؟

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۲ دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، اظهار کرد: دولتمردان به این سوال جواب بدهند که آیا واردات خودرو شکاف طبقاتی را بین عموم مردم با برخی افراد مرفه بیشتر نخواهد کرد؟ چه تدبیری برای قشر متوسط جامعه دارید؟ کیفیت خودرو مربوط به امنیت جانی مردم است، با این وضعیت گرانی خودرو و با این کیفیتی که خودرو در جامعه ما دارد، یک تدبیر اساسی که قشر متوسط از او بهره مند شود نه فقط انسان هایی که مرفه هستند و واردات خودرو فقط منافع آنها را در خیلی از موارد می خواهد تامین کند.

وی ادامه داد: نمی خواهم مخالفت کنم، فقط می گویم برای قشر متوسط چه تدبیری دارید؟ در مساله خودرو فضا را برای ورود نخبگان جوان به موضوع تولید خودرو باز کنید، بگذارید بخش خصوصی وارد شود، این فضای انحصاری را بشکنید، واقعا مساله خودرو بسیار مهم است که باید در جامعه حل و فصل شود.

شعبانی‌موثقی افزود: با این ماشین های ناامنی که گاهی از موارد وجود دارد و مساله امنیت جانی و جان مردم در میان است، در این زمینه توجه بیشتری شود. انتظار از دولت مردمی و انقلابی تحول در این زمینه هاست و ایستادن در مقابل انحصارگرایی هایی که در زمینه خودرو وجود دارد.

وی مطرح کرد: تیم اقتصادی دولت باید قوی تر، بابرنامه تر و منسجم تر عمل کند، وضعیت معیشت مردم و ارز نیاز به برنامه ریزی دقیق تری دارد، دولت اعلام کرده برنامه دارد، باید قوی تر و جدی تر عمل کند و مردم در میدان عمل ثمرات این زحمت‌ها را ببینند، این مهم است که مردم در کوچه و بازار سبد معیشتی، وضعیت اقتصادی و اداره زندگی برایشان آسان تر شود. 

امام جمعه همدان در ادامه ضمن اشاره به ایام فاطمیه و بهره‌مندی از فرصت‌های آن و دعوت مردم و مسئولان به تقوای الهی، با بیان اینکه حرکت اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س) الگو و اسوه نه تنها برای زنان بلکه تمام مؤمنان واقعی است، مطرح کرد: الگوی افراد در مسائل اجتماعی و سیاسی باید حضرت زهرا(س) باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی که حضرت زهرا(س) در این قضیه ورود پیدا کردند، تقابل با انحرافات اجتماعی است، افزود: تشخیص درست انحراف و اثرات اجتماعی یک انحراف، تشخیص درست و بصیرت داشتن نسبت به اثرات یک انحراف که در آینده می تواند سرنوشت یک ملت و جامعه را تغییر دهد، اینها جزء مسائل اساسی درس فاطمیه است.

وی ادامه داد: توجه به این نکته که یک انحراف ولو یک انحراف کوچک چگونه می تواند سرنوشت ملتی را در طول هزاران سال تغییر دهد، غفلت یک ملت در انحرافات اجتماعی چگونه می تواند مسیر یک جامعه را به قهقرا ببرد، اینها جزء نکات اساسی است. حضرت زهرا(س) در آن سخنرانی که در منزلشان داشتند، بعد از آن خطبه فدکیه مطرح شد و حضرت در بستر بیماری بودند، زنان مدینه گفتند به عیادت ایشان برویم، حضرت آنجا سخنرانی کوتاهی دارند و از مردان انصار و مهاجر و همسران این بانوان گله‌مندی می‌کنند، گله ایشان در یک جمله کوتاهی جامعه مدینه در مقابل انحرافی است که ایجاد شد.

وی اضافه کرد: حضرت آنجا فرمودند چگونه شد شمشیرهای بران و تند دیروز در دوران پیغمبر، امروز کند شدند؟ چگونه شد کسانی که تا دیروز انقلابی بودند و در دفاع از این ملت فریاد می زدند امروز انحرافات را می بینند و سکوت می کنند؟ این کند شدن شمشیرها که حضرت اشاره کردند، ناظر به سکوت در مقابل انحراف است. خواصی که می بینند در جامعه انحراف ایجاد می شود و فریاد نمی زنند، حرف نمی زنند!

شعبانی موثقی افزود: آن کسانی که فکر می کنند موقعیت های اجتماعی آنها ممکن است به خطر بیفتد، منافع شخصی خودشان را به مبارزه با انحراف ترجیح می دهند، هجمه دشمن را می بینند و حرف نمی زنند، دم نمی زنند، طبق فرمایش حضرت زهرا(س) اینها شمشیرهای کند شده هستند.

وی با بیان اینکه حضرت همسران آن بانوان را مذمت کرد که شمشیرهای تیزی در دوران پیغمبر بودند، در کنار ایشان ایستادند و زخم خوردند، چگونه امروز انحراف را می بینند و دم نمی زنند؟ اظهار کرد: یکی دیگر از اساسی ترین موضوعات به تعبیر حضرت زهرا(س) شوخی گرفتن انحرافات و داشتن تسامح در برابر سرنوشت اسلام است. ایشان ادامه می دهند که اینها نمی دانند که اگر امروز علی‌بن ابی طالب(ع) حذف شود چه سرنوشتی برای آینده اسلام هست؟ این را به شوخی می گیرند و باور نمی کنند اگر امروز ولایت زمین بخورد چه بلایی سر این جامعه خواهد آمد؟ و اینها تشخیص ندادند.

امام جمعه همدان بیان کرد: آن چیزی که حضرت زهرا(س) آن روز تشخیص می دادند، فرمودند کاری انجام دادید که آیندگان شما خواهند فهمید چه کردید، امروز مشخص نیست، این همان غفلت اجتماعی است که گاهی موارد انسان تحلیل نمی کند که اگر این اتفاق در کشور بیفتد، آینده کشور به کجا خواهد رسید؟ حضرت مذمت می کنند کسانی را که به شوخی می گیرند و در مقابل سرنوشت اسلام تسامح می کنند.

وی ادامه داد: ایشان در ادامه به مذمت انجام کارهای بیهوده و نیزه‌های شکسته همسران این بانوان اشاره دارند که این کنایه از تسلیم شدن در مقابل دشمن است. هواهای نفسانی و آراء باطله، اینها عامل انحراف در آن روز است و بعد اثرات انحراف چیست؟ اگر سکوت کردیم در مقابل انحراف و تحلیل دقیقی از انحراف نداشتیم، اگر ورود پیدا نکرده و وارد عرصه نشدیم و در مقابل انحراف نایستادیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

شعبانی موثقی یادآور شد: حضرت فرمودند برای امتحان و فتنه های پراضطراب آماده باشید. شما را به شمشیرهای برنده، سلطه تجاوزگران ستمگر، هرج و مرج فراگیر و حکومت مستبد، حکومتی که جمعیت را متفرق کند، بشارت می دهم، کاری که امروز کردید و علی(ع) را حذف کردید، تسامح کردید، مگر در غدیر نبودید و نشنیدید من کنت مولاه فهذا علی مولاه را، گفتند چیزی نشده و بعدا علی هم به خلافت خواهد رسید، او جوان است، اشکال ندارد. 

وی اضافه کرد: حضرت پاسخ دادند که نتیجه این تسامح و سکوت شما در مقابل این انحراف شمشیرهای برنده است، جریان حره است، جریان عاشوراست، برادرکشی‌هاست. آن چیزی که امروز در جامعه اسلامی می بینید و اتفاقاتی که در عالم رقم خورد.

امام جمعه همدان اظهار کرد: این حرف حضرت در خانه گلی خودش با بانوان مدینه بود، حرفی که خیلی ها نپذیرفتند و کوتاهی کردند، با این حرف ها بیدار نشدند و از علی(ع) حمایت نکردند و امروز این درسی برای جامعه ما است. آن کسانی که می خواهند در کشور انحراف ایجاد کنند یک سوال از آنها دارم "آیا اندیشیده‌اید از بین رفتن جمهوری اسلامی چه سرنوشتی را می تواند در این کشور رقم بزند؟ آیا به این فکر کرده اید که اگر نعمت استقلال و امنیت ما از بین برود چه خواهد شد؟"

وی افزود: واقعا به این مسائل اندیشیده اید که اگر امنیت و استقلال این کشور به مخاطره بیفتد و جمهوری اسلامی که محصول خون شهداست آسیب ببیند، چه سرنوشتی رقم خواهد خورد؟ بشنوید صدا و فریادهای مظلومیت حضرت را که غفلت جامعه در برابر انحرافات را مذمت کرد و اینکه نباید سکوت کرد و باید از حق دفاع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha