• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401100300813

راه اندازی مرکز دائمی آموزش مهارت‌های زندگی و خانواده در قم

راه اندازی مرکز دائمی آموزش مهارت‌های زندگی و خانواده در قم

ایسنا/قم معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان قم گفت: معاونت امور جوانان طبق دستورالعمل ابلاغ شده طرحی را در زمینه مشاوره رایگان با عنوان «مرکز دائمی آموزش مهارت های زندگی و خانواده» در دستور کار دارد که در آن کارگاه های دانش افزایی و مهارت آموزی برای جامعه هدف برگزار می‌ کند.

روح‌الله مقدم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در طول سال جاری ۷ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استان و شهرستان‌ها برای پیگیر مطالبات جوانان و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی جوانان برگزار شده است.

وی بیان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان دارای شش کمیته با موضوع های اوقات فراغت، آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اشتغال جوانان، برنامه ریزی و ازدواج است که جلسات متعددی را با آن ها برگزار می‌نماید.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به حکم ریاست کمیته سامان ازدواج که توسط استاندار قم برای فرمانداران شهرستان‌های تابعه صادر شده است، امید داریم طبق دستورالعمل کمیته سامان جوانان بتوانند از امکانات کلیه دستگاه‌های اجرایی در زمینه تسهیل ازدواج جوانان بهره‌مند گردند.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان قم در رابطه با سمن‌های فعال در قم اضافه کرد: در حال حاضر اعتبار نامه ۴۴ سمن در حوزه جوانان صادر شده و ۳۵ تقاضا در سامانه مربوطه ثبت سمن در حال بارگذاری مدارک و اخذ مجوز هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ مجوز مرکز مشاوره خانواده توسط اداره کل ورزش صادر شده است و پنج تقاضا نیز در حال بررسی است، اظهار کرد: در موضوع نشاط اجتماعی تعداد ۵ جشن بزرگ با موضوع ازدواج و خانواده، میلاد ائمه اطهار (ع) و دختران سرزمینم ایران برگزار شده است همچنین رویداد هماهنگ ۲ با محوریت موضوع خانواده و جمعیت در مورخ ۲۳ و ۲۴ آذر ماه برگزار گردید.

مقدم ادامه داد: تا کنون در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج تعامل مناسبی با دستگاه‌های مرتبط برقرار شده است و پیش بینی می‌شود یک هزار نفر از جوانان تا پایان طرح از آموزش‌های پیش ازدواج که به مدت ۱۶ ساعت و با گواهینامه پایان دوره اداره کل ورزش برگزار می‌شود، بهره‌مند گردند.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: معاونت امور جوانان طبق دستورالعمل ابلاغ شده طرحی را در زمینه مشاوره رایگان با عنوان «مرکز دائمی آموزش مهارت های زندگی و خانواده» در دستور کار دارد که در آن کارگاه های دانش افزایی و مهارت آموزی برای جامعه هدف برگزار می‌ کند.

مقدم در رابطه با مرکز دائمی آموزش مهارت های زندگی و خانواد تصریح کرد: این طرح ویژه جوانان است که در خانه جوان (فرهنگسرا جوان) ارائه خدمات می کند و علاقه‌مندان برای شرکت در دوره های آموزشی آن می توانند در پیام‌رسان ایتا با شماره ۰۹۰۳۱۵۶۱۸۹۷ ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha