• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401100301003
  • خبرنگار : 50214

مردم برای مردم؛

کمک ۱۱۲ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری یزد به نیازمندان

 کمک ۱۱۲ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری یزد به نیازمندان

ایسنا/یزد معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از کمک ۱۱۲ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری استان به بالغ بر ۱۱ هزار نیازمند طی هشت ماه نخست امسال خبر داد

«علی اکبر سلمانی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به فعالیت ۲۹۰ مرکز نیکوکاری در استان یزد، گفت: این مراکز با هدف واگذاری امور مردم به مردم و با شعار «مردم برای مردم» به‌ صورت کاملاً عام‌المنفعه در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، مسکن، بهداشت و درمان، جهیزیه و ازدواج و اشتغال و کارآفرینی فعالیت میکنند.

وی با بیان این که ۱۲۳ مورد از مراکز مذکور با محوریت مساجد فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: ۱۳۴ مرکز نیکوکاری در استان به‌ صورت تخصصی در حوزه‌هایی مانند اشتغال، بهداشت و درمان، فرهنگ و آموزش، تامین جهیزیه و معیشت نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

سلمانی ادامه داد: پنج مرکز نیکوکاری استان در دانشگاه‌ها، ۳۴ مرکز در مدارس، ۲۰ مرکز در اصناف، ۱۰ مرکز در حوزه‌های علمیه و چهار مرکز نیکوکاری استان در بسیج دایر هستند.

وی با بیان این که مراکز نیکوکاری استان تنها طی هشت‌ماهه امسال ۱۱۲ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند، تصریح کرد: البته ۹ میلیارد تومان از این کمک‌ها به‌ صورت نقدی بوده و ۶۰ میلیارد تومان در قالب تامین کالا و اجناس مورد نیاز محرومان و مابقی نیز در قالب ارائه ۴۳ خدمت به‌ صورت رایگان بوده‌ است.

وی گفت: کمک‌ها و حمایتهای مراکز نیکوکاری استان طی هشت ماهه امسال به ۱۱ هزار و ۸۶۹ نفر از نیازمندان تعلق گرفته است که عمدتاً شامل سالمندان، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های بیمار و صعب‌العلاج و دیگر نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) می‌شوند.

معاون کمیته امداد استان در مورد نظارت بر فعالیتها و امور مالی این مراکز نیکوکاری نیز اظهار کرد: کلیه مراکز نیکوکاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت دارای حساب مالی هستند و کلیه خدمات آن‌ها از سوی این  صندوق و تحت نظارت کمیته امداد انجام می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha