• شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401100301264
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه هنر استان اصفهان مطرح کرد:

دانشگاه هنر، نقطه اتصال ارتباطات متخصصان و مسئولان شهری

دانشگاه هنر، نقطه اتصال ارتباطات متخصصان و مسئولان شهری

ایسنا/اصفهان معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان از آمادگی این دانشگاه برای برقراری تعامل با شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: شهرداری به دنبال ارتقا کیفیت خدمات شهری در شهر است و دانشگاه هنر به دنبال به نتیجه رساندن طرح‌های علمی پژوهشی است.

 نیلوفر ملک، امروز (شنبه، ۳ دی‌ماه) در نشست تخصصی شهرگاه و هم‌اندیشی دانشگاه‌ها و مدیریت شهری با محوریت شهرسازی، نوسازی و بهسازی و گردشگری، در مورد تعاملات دانشگاه هنر با دیگر ارگان‌ها، گفت: تاکنون همیشه دانشگاه‌ها برای ارتباط با شهرداری پیشگام بودند، اما در این دوره ماجرا برعکس شد و شهرداری به دنبال ارتباط با دانشگاه‌ها است، این ماجرا را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده نزدیک ارتباطات سازنده‌ای برقرار شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه هنر اصفهان دانشگاهی است که چون نگینی در شهر می‌درخشد، افزود:  اصفهان شهر علم و هنر است و پتانسیل‌هایی در دنیا دارد که باعث افتخار اصفهان خواهد بود. اصفهان شهر ویژگی متمایزی دارد و در همه دوره‌ها همیشه حرفی برای گفتن داشته و دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه هنر اصفهان با تأکید بر اینکه دانشگاه هنر باید محل اتصال ارتباطات متخصصان با مسئولان شهری باشد، تصریح کرد: دانشگاه هنر اصفهان برای انجام مأموریت‌های خود و گسترش فعالیت‌ها در سطح کشور وظیفه دارد که ارتباط خودش را با جامعه کامل کند. در این دانشگاه آموزش باید بر اساس نیاز دانشجو باشد، چراکه دانشگاه نسل چهارم نمی‌تواند یک مجموعه علمی باشد و باید در کنار هنر و صنعت مسئولیت شهر خودش را انجام دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز رشد در کشور در این دانشگاه، گفت: ما می‌خواهیم دیده شویم و این امر نیازمند حمایت مسئولان شهری است، این دانشگاه با داشتن اساتید و دانشجویان مستعد می‌تواند پروژه‌های پژوهشی برون‌سازمانی بگیرد. در این راستا تاکنون با معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان ارتباط خوبی داشته‌ایم و این یک همکاری دوسویه بوده است.

به گفته ملک، شهرداری به دنبال ارتقا کیفیت خدمات شهری در شهر است و دانشگاه هنر به دنبال به نتیجه رساندن طرح‌های علمی پژوهشی است. دانشگاه هنر اصفهان آمادگی دارد که این تعامل را برقرار کند.

خواجه احمد عطاری، رئیس دانشگاه هنر اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: در این نشست با دو کلمه شهرداری و دانشگاه‌ها مواجه هستیم. شهرداری باید شهر را برای سکونت انسانی در قالب احترام به حقوق شهروندان بسازد و قطعاً هدف شهرداری هم این است، اما در این راستا نیاز به علم علوم پایه یا علوم انسانی دارد تا احترام به انسان اتفاق بیافتد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه محلی برای پژوهش است و دانشجو در این محل زمان علم‌آموزی دارد، افزود:  دانشگاه به دانش‌اندوزی کمک می‌کند، بنابراین باید بتوانیم در عرصه‌های علمی در حوزه‌های مختلف فعالیت خودمان را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه هنر استان اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه هنر اصفهان با داشتن بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت، ۵ دانشکده تخصصی، ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجو و ۱۱۰ نفر هیئت‌علمی در حال فعالیت است. اغلب دانشجویان این دانشگاه در مقطع ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.

وی به ظرفیت دانشکده‌های این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: رشته‌های معماری، شهرسازی، گردشگری، مرمت و صنایع‌دستی در این دانشگاه وجود دارد.

عطاری خطاب به مسئولان دغدغه مند حوزه هنر، گفت: دانشگاه هنر اصفهان از سال ۷۹ به‌موازات دانشگاه هنر تبریز از دانشکده به دانشگاه تبدیل شد، این در حالی است که دانشگاه هنر تبریز یک دانشگاه متمرکز را در سطح شهر به هنر اختصاص داده، ولی دانشگاه هنر اصفهان در سطح شهر پخش شده و هنوز یک سایت متمرکز دانشگاه نداریم.

وی تأکید کرد: دانشگاه هنر باید در سایت شهر باشد و به کمک مسئولان این انتظار می‌رود که از ظرفیت‌های این دانشگاه استفاده بهینه شود.

متخصصان حوزه هنر به کمک شهرسازی بیایند

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز با اشاره اهداف کلان معاونت شهرسازی، اظهار کرد: در حوزه معاونت شهرسازی ساختاری است که کارهای سازمانی را انجام می‌دهد، اما باید بیشتر به کارهای شهرسازی پرداخته شود.

وی با اعلام اینکه در این دوره از فعالیت مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت نخبگان و گروه‌های تشکیل شده متخصصان، برنامه‌ای در چهار محور آماده شده، تصریح کرد: هوشمند سازی، شهر گذشته، شهر معاصر و شهر آینده چهار محور اصلی است که در تدوین این برنامه از جامعه علمی دعوت به همکاری شده تا اهداف معاونت شهرسازی و معماری محقق شود.

شورای شهر پذیرای دغدغه‌های شهروندان

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در این نشست، اظهار کرد: خروجی این هم‌اندیشی ایده‌هایی خواهد بود که در طرح‌ها و لوایح شهرداری به اشتراک گذاشته می‌شود. بسیاری از پروژه‌های پژوهشی منشأ خیر و برکت برای استان خواهد بود و این خروجی شهرگاه است. در ماه‌های آینده نیز طرح شهر جو را خواهیم داشت که افراد در قالب این طرح می‌توانند مدیران آینده شهر شوند.

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با تأکید بر اینکه هیچ محدودیت زمانی برای علم‌اندوزی وجود ندارد، اظهار امیدواری کرد رویداد در آینده تخصصی‌تر شود.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون شهرسازی شورای شهر اصفهان هر کسی را با هر دیدگاه و تفکری دعوت کردیم تا شهر را محل بهتری برای زندگی بسازیم و در این راستا پذیرای افراد دغدغه مند در حوزه شهرسازی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha