• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401100401646
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل خبر داد:

افزایش ظرفیت گاز استان اردبیل تا ۲۵میلیون مترمکعب

افزایش ظرفیت گاز استان اردبیل تا ۲۵میلیون مترمکعب

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با بیان اینکه افزایش ظرفیت گاز استان اردبیل تا ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده است، گفت: مصرف صحیح گاز در منازل و صرفه‌جویی آن، می‌تواند در جلوگیری از قطعی و احتمال تعطیلی برخی حوزه‌های تولیدی تأثیرگذار باشد.

سیدحامد عاملی ۴ دی در نشست بررسی وضعیت مصرف گاز و مدیریت آن در استان اظهار کرد: با توجه به این‌که حدود ۷۰درصد در بخش خانگی است، مصرف صحیح گاز در منازل و صرفه‌جویی آن، می‌تواند در جلوگیری از قطعی و احتمال تعطیلی برخی حوزه‌های تولیدی تأثیرگذار باشد.

استاندار اردبیل خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی تولیدکنندگان برای صرفه‌جویی در مصرف گاز شد و گفت: برای زیرساخت‌های انرژی گاز در استان، دستور افزایش ظرفیت گاز استان به ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده و تخصیص‌های لازم گرفته شده است.

به گفته وی، اتخاذ تدابیر و پیش‌بینی مصرف سوخت جایگزین در برخی واحدها از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، نانوایی‌ها و برخی واحدهای صنعتی ضروری است و دستگاه‌های مرتبط باید در این خصوص هماهنگی مورد نیاز را به‌عمل آورند.

وی همچین اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به مردم از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در خصوص تأمین گاز و مصرف بهینه در منازل و فرهنگ‌سازی در این زمینه دارای اهمیت بوده و همچنین مدارس و ادارات نیز باید در مصرف گاز صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشند که در این راستا ضمن انجام نظارت، با مصرف‌های غیرضروری و نامتعارف در ادارات برخورد می‌شود.

عاملی آغاز اجرای خط انتقال اردبیل - گرمی،  را یادآور شد و افزود: برای کنترل افت فشار گاز استان اردبیل هم مطالعات لازم برای اجرای خط انتقال دوم گاز به استان از مسیر دیگر در حال انجام بوده که برای اجرای پروژه‌های ذکر شده و کنترل افت فشار گاز، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اختصاص می‌یابد.

در ادامه میرسعید سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز اضافه کرد: لازم است برخی واحدهای پرمصرف نسبت به انتخاب سوخت دوم و هماهنگی با شرکت نفت اقدام کرده و تدابیر لازم را در زمان پیک مصرف به‌عمل آورند تا شاهد افت فشار گاز در شهرستان‌هایی که در انتهای خط انتقال واقع شده‌اند، نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha