• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401100401781
  • خبرنگار : 50534

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان:

سوخت دوم جایگزین برای صنایع زنجان تامین شد

 سوخت دوم جایگزین برای صنایع زنجان تامین شد

ایسنا/زنجان مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: مشکلی در تامین گاز مصارف خانگی استان زنجان نداریم. 

حمید حبیبی شامگاه دیروز (۳ دی‌ماه) در برنامه رادیویی با اشاره به شروع فصل سرما و برودت که احتمال افت فشار گاز وجود دارد، اظهار کرد: ما این اطمینان را به بخش خانگی و مصرف‌کنندگان گروه A و B دادیم که مشکلی در بحث تامین گازشان وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به بحث تامین سوخت جایگزین همه صنایع استان اعم از گروه B، C، D، افزود: فراخوان و اطلاع‌رسانی لازم را انجام دادیم و سوخت دوم را به میزان مصرف ۷ روز الی یک ماه در مخازن صنایع ذخیره‌سازی کردیم.

حبیبی با بیان اینکه که واحدهای صنعتی و تولیدی مشکلی در فعالیت‌های خود نخواهند داشت و به محض قطعی گاز  از سوخت دوم خودشان استفاده خواهند کرد، ادامه داد: به مقدار تعطیلی، سوخت مازوت و یا نفت و گاز مهیا شده است. سوخت جایگزین به قیمت گاز طبیعی در اختیار صنایع و  واحدهای تولیدی قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سوخت مایع در  ذخایر استراتژیک استان پر است، تاکید کرد: هیچ گونه مشکلی در تامین گاز نداریم و اجازه نمی‌دهیم چرخ صنایع به علت قطعی گاز از چرخه عملیات و فعالیت خود جا بماند لذا با تامین سوخت دوم می‌توانند به تولید خود را ادامه دهند.

 حبیبی با اشاره به اینکه در سطح استان حدود ۳۰۰ روستای دور دست و صعب‌العبور داریم که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: این ۱۵ هزار خانوار تا به امروز ۱۶۰۰ الی ۱۹۰۰ لیتر سوخت نفت سفید تحویل و ذخیرسازی کردند. همچنین از اول دی ماه علاوه بر این مقدار ذکر شده ۸۰۰ لیتر برای خانوارهای زیر ۵ نفر و ۱۰۰۰ لیتر ۵ نفر و بالاتر در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ کردیم که می‌توانند از فروشندگی‌ها محل زندگی خود در صورت نیاز این مقدار سوخت سفید دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، با افزایش مصرف گاز، سوخت جایگزین ۱۱۷۶ واحد صنعتی برای زمستان تعمیر شده‌ است که در این روزها گاز ۴۸ واحد صنعتی و تولیدی استان قطع و یا محدود شده است؛ هر چند اولویت تامین گاز در بخش خانگی است اما قرار نیست چرخ صنایع از حرکت باز بماند. لذا برای این چالش تامین سوخت جایگزین یکی از مهم‌ترین اقدامات است.

استان زنجان متشکل از واحدهای صنعتی گروه B و C اعم صنایع فلزی و معدنی، نساجی و برق و الکترونیک است که مصرف‌کننده عمده به حساب آمده و نیاز به سوخت جایگزین دارند.

به گفته مدیر فرآورده‌های نفتی استان گروه D یعنی صنایع سیمانی سوخت جایگزین به ظرفیت ۸۰ درصد و صنایع ریخته‌گری، فلزی، شیمیایی، نساجی یعنی گروه‌های (B و C) با ۵۰ درصد سوخت گاز و ۵۰ درصد سوخت جایگزین فعلا فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha