• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401100401867
  • منبع : نمایندگی قزوین

آمادگی شهرداری قزوین در روزهای برفی

آمادگی  شهرداری قزوین در روزهای برفی

ایسنا/قزوین رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: خوشبختانه شاهد هیچ نوع آبگرفتگی در سطح معابر، خیابان‌ها و یا کوچه‌ها در شهر قزوین نبودیم و نیروهای سازمان پسماند تا پایان ساعات بارندگی که روز سه‌شنبه ۶ دی‌ماه اعلام شده است به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت هستند تا مشکلی در تردد همشهریان ایجاد نشود.

حسین عمویی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز گذشته سوم دی ماه با شروع بارش برف در قزوین عملیات نمک‌پاشی آغاز شده و در صورت یخ‌زدگی معابر هم این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت. اولویت سازمان تقاطع‌های غیرهمسطح، زیرگذرها و پل‌ها و سپس خیابان‌ها و معابر عمومی است که به‌صورت مکانیزه و دستی اقدام به نمک‌پاشی کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: برای آمادگی در روزهای برفی پنج‌هزار کیسه ماسه‌نمک در سراسر شهر جهت استفاده نیروهای سازمان پسماند و همشهریان عزیز قرار داده شده است و در بخش ماشین‌آلات برف‌روب مکانیزه هم حداقل پنج دستگاه مشغول کارند که نواحی منفصل شهری و سطح شهر را پاکسازی کرده و خیابان‌ها و تقاطع‌ها را تحت پوشش داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد هیچ نوع آبگرفتگی در سطح معابر، خیابان‌ها و یا کوچه‌ها در شهر قزوین نبودیم و نیروهای سازمان پسماند تا پایان ساعات بارندگی که روز سه‌شنبه ۶ دی‌ماه اعلام شده است به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت هستند تا مشکلی در تردد همشهریان ایجاد نشود.

عمویی تصریح کرد: در صورتی‌که میزان بارش برف به ۳۰ سانتی‌متر برسد عده‌ای از نیروها با به‌کارگیری خودروهای سبک و سنگین عملیات برف‌روبی را در خیابان‌ها و معابر آغاز خواهند کرد و در کنار آنان نیز، بخش دیگری از پاکبان‌ها به کمک شهروندان رفته و عملیات برف‌روبی را در کوچه‌ها و معابری که امکان فعالیت  و تردد خودرو در آن‌ها میسر نیست، انجام خواهند داد.

وی گفت: در مجموع حدود ۵۰۰ تن ماسه‌نمک مهیا شده که به صورت دوره‌ای و فراخور نیاز معابر و محلات توزیع می‌شود و در مقابله با برف هیچگونه دغدغه‌ای در حوزه نیروها، مواد مورد نیاز و ماشین‌آلات برف‌روب نداریم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآوری کرد: ادارات، مدارس و همشهریان در صورت نیاز به کیسه‌های ماسه‌نمک می‌توانند به مرکز پخش سازمان پسماند در ناحیه شهید بابایی مراجعه کرده و مواد برف‌زدا را به‌صورت رایگان دریافت کنند؛ اگر چه که در صورت مصرف در سطح شهر دائماً توسط نیروهای سازمان جایگزین خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: شماره تلفن‌های مرکز ۱۳۷ شهرداری قزوین همواره آماده دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادهای همشهریان محترم از نحوه خدمت‌رسانی نیروهای سازمان پسماند و یا درخواست رفع مشکل از سطح محلات شهر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha