• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401100502630
  • خبرنگار : 50026

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنای سال ۱۴۰۱ خراسان جنوبی

اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنای سال ۱۴۰۱ خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا سال ۱۴۰۱ در شهر سربیشه از روز پنجشنبه یکم دیماه به مدت یک ماه آغاز شد.

حمید جهانشاهی، امروز دوشنبه ۵ دی در آغاز اجرای طرح آزمایش سرشماری ثبتی مبنا سال ۱۴۰۱ به رسانههای گروهی گفت: طرح سرشماری ثبتی مبنا به صورت آزمایشی امسال در بیش از ۳۵ شهر کشور آغاز شده و شهر سربیشه در این استان به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: این سرشماری به صورت غیرحضوری بوده و در بستر الکترونیکی انجام می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات بتوان آن‌ها را در ابعاد مختلف احصا کرده و در اختیار برنامه ریزان قرار داد؛ شهروندان سربیشه از ابتدا تا پایان دی‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه مربوط، اطلاعات پایه‌ای خود از جمله کد ملی و کدپستی را ثبت کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه ثبتی مبنا انجام خواهد شد، افزود: این سرشماری آزمایشی؛ مقدمه ای برای سرشماری عمومی در سال ۱۴۰۵ خواهد بود.

جهانشاهی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود، تصریح کرد: رویکرد ما در این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵، صحت‌سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی می باشد. نتایج حاصله در اختیار مدیران دستگاههای اجرایی قرار خواهد گرفت تا در برنامه ریزی‌ها و هدف گذاری‌های خود از این آمار و اطلاعات استفاده کنند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنا، آمارگیری به صورت عملیات میدانی و مراجعه به منازل و آمار گیری از خانوارها نخواهد بود بلکه از طریق فراخوان عمومی به خانوارها برای مراجعه به سامانه اعلام تغییر نشانی ثبت احوال به آدرس: https://www.ncr.ir  و درج اطلاعات آن‌ها شامل آدرس محل سکونت (استان، شهرستان، شهر، نوع و نام معبر ماقبل آخر و نوع و نام معبر آخر، کدپستی، پلاک، طبقه و شماره واحد) و مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، جنس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره اتباع (اتباع خارجی) انجام خواهد گرفت.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی بر اساس طرح شماری سال ۹۵، ۷۶۸ هزار و ۸۹۸ نفر جمعیت دارد که در ۱۱ شهرستان و  در نقاط شهری و روستایی ساکن هستند که اکنون با گذشت شش سال جمعیت استان حدود ۸۱۸ هزار نفر برآورد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha