• سه‌شنبه / ۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401100603432
  • خبرنگار : 50377

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

انتصاب مدیران آموزش و پرورش بر اساس شایستگی باشد

انتصاب مدیران آموزش و پرورش بر اساس شایستگی باشد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران، لازمه توفیق در سیستم مدیریتی را منوط به انتصابات فارغ از فشار و در فضایی کاملا مستقل دانست و گفت: انتصابات مدیران در آموزش و پرورش باید بر اساس شایستگی و به‌دور از هر گونه فشار انجام شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کم و کاستی‌هایی در حوزه آموزش و پرورش داریم که باید با تلاش وافر برای رفع این چالش‌ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، بکوشیم، اظهار کرد: اهمیت بخشیدن به دانش و خرد باید به معنای واقعی در کشور نهادینه شود اگر آموزش و پرورش کم کار باشد جهالت در جامعه جولان خواهد داد.

وی افزود: تلاش آموزش و پرورش نباید تنها معطوف به تولید نیروی انسانی باسواد باشد بلکه پرورش دانش‌آموزان دین‌دار همراه با بصیرت باید یکی از اولویت‌های جدی این نهاد تربیتی و تعلیمی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: دانش‌آموزان آینده سازان و امیدهای جامعه هستند باید از نظر عقلانیت، بصیرت، مجاهدت و دینداری آنان را تربیت کنیم اگر آموزش و پرورش تک بعدی عمل کند کشور آسیب خواهد دید.

این مسئول با تاکید براینکه نظارت‌ها در حوزه آموزش و پرورش باید افزایش یابد، تصریح کرد: واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی در کنار توفیقات، یک چالش است باید بررسی شود این دانش‌آموزان به چه میزان دیندار، با بصیرت و مجاهد هستند.

 آیت‌الله لائینی توجه به عملکرد معلمان و دیدگاه‌های آنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: معلمان و مدیران با اصالت و با دانشی داریم باید با تقویت روحیه آنان دانش‌آموزان دیندار تربیت شوند.

 امام جمعه ساری افزود: دولت سیزدهم در بحث رتبه‌بندی معلمان اقدام خوبی را انجام داده که باید قدردانی کرد، اگرچه نواقصی دارد اما در گام اول است و باید چالش در این حوزه کاهش یابد.

ضرورت تک شیفت شدن مدارس مازندران

 آیت‌الله محمدی لائینی، اظهار کرد: در مازندران مدارس کانکسی نداریم اما مدارس ۲ شیفته داریم که به هیچ عنوان این رویه درست و مطلوب نیست؛ تک شیفت شدن مدارس در استان انجام شود.

 نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان  کرد: آموزش و پرورش باید تعامل خوبی با تمام ارکان نظام داشته باشد و مدیران شایسته و نخبه در این مسئولیت خطیر به‌کار گرفته شوند.

 این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود لازمه توفیق در سیستم مدیریتی را منوط به انتصابات فارغ از فشار و در فضایی کاملا مستقل دانست و گفت: انتصابات مدیران در آموزش و پرورش باید بر اساس شایستگی و به‌دور از هر گونه فشار انجام شود.

مدیران سهم‌خواه نباشند

 وی با بیان این که مدیران ارشد نباید نگران تهدیدها یا سهم‌خواهی باشند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تاکید فرمودند، باید هرکس به وظایف خود عمل کند و خدای ناکرده فشاری در انتصابات به مدیران ارشد آورده نشود.

 البته منویات مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید و خطابی به همگان بوده است که در این دیدار بیان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha