• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401100703605
  • منبع : نمایندگی سمنان

رشد ۱۵ درصدی چاپ مقالات علمی علوم پزشکی سمنان/ وجود 3 شرکت دانش‌بنیان

رشد ۱۵ درصدی چاپ مقالات علمی علوم پزشکی سمنان/ وجود 3 شرکت دانش‌بنیان

ایسنا/سمنان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از رشد ۱۵ درصدی چاپ مقالات علمی این دانشگاه در ژورنال‌های معتبر علمی در امسال خبر داد.

دکتر مجید میرمحمدخانی ۷دی‌ماه، اظهار کرد: سال گذشته هسته فناور در مرکز رشد وجود نداشته است که امسال ۲۵ هسته فناور داریم؛ همچنین تعداد شرکت های دانش بنیان از ۱ شرکت در سال گذشته به ۲ شرکت در سالجاری افزایش یافته است.

دکتر میرمحمد خانی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان در دو سال اخیر،  هفت اختراع داشته است، گفت: از این تعداد سه اختراع مربوط به سال گذشته و چهار اختراع مربوط به سال جاری است و بیشتر اختراعات در حوزه دارویی و ابزار و تجهیزات پزشکی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه تعداد محصولات فناورانه دانشگاه از ۳ محصول در سال گذشته به ۱۹ محصول در سال ۱۴۰۱ رسیده است، افزود: تعداد رویدادهای فناورانه نیز در سال ۱۴۰۰ تعداد دو رویداد بوده که در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴ رویداد برگزار شده است و در اسفند ماه سال جاری رویداد" فن بازار سلامت" در کنار همایش سالانه دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روند افزایشی چاپ مقالات علمی در این دانشگاه بیان کرد: آذر ماه سال گذشته بر مبنای مهمترین نمایه بین المللی ۲ هزار و ۷۳۳ مقاله با وابستگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به چاپ رسید که هم اکنون این تعداد با ۱۵ درصد رشد، به ۳ هزار ۱۴۲ مقاله رسیده است و تعداد مقالات علمی نیز بیش از ۴۰۰ مقاله بوده است.
دکتر میرمحمدخانی از ثبت سومین شرکت دانش بنیان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی دیگر از شرکتهای مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه موفق به کسب تاییدیه از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در راستای  تحقق شعار سال با عنوان « سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و با پیگیریهای انجام شده، یکی دیگر از شرکتهای مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه پس از طی مراحل بازدید و بررسی موفق به کسب تاییدیه از کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان گردید. 

وی با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید منسوجات حاوی نانوذرات آنتی باکتریال و آنتی ویروس مورد استفاده در حوزه سلامت فعالیت دارد گفت: نقش مهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد و نیز اشاعه تکنولوژی در شبکه های نوآوری، اهمیت وجود چنین شرکت هایی را در جوامع امرزی مشخص می کنند.

دکتر میرمحمدخانی گفت: با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از دانش نیروی انسانی داخلی و مهارت در تجاری‌سازی ایده‌ها، در فرآیندی دانشی و با بهره‌وری بالا می‌توان به ارائه محصولات تجاری و رقابت‌پذیر پرداخت و اقتصادی دانش‌بنیان که مزیت رقابتی هر اقتصاد ‌باشد را پایه‌ریزی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha