• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401100703684
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب دیابت و مکانیسم‌های شیمیایی چاقی منتشر شد

کتاب دیابت و مکانیسم‌های شیمیایی چاقی منتشر شد

ایسنا/اردبیل انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «دیابت و مکانیسم‌های شیمیایی چاقی» با رویکردی به حوزه‌های علوم پایه و پزشکی به ویژه رشته‌های مرتبط با پزشکی، مجموعه علوم آزمایشگاهی، شیمی، میکروبیولوژی و علوم دارویی را منتشر کرد.

این کتاب توسط دکتر «غلامرضا ابراهیم‌زاده‌رجائی» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، «مهدی نیکنام‌مغانلو» و «ابوالفضل زکاوت‌مغانلو» به رشته تحریر درآمده است.

در کتاب حاضر، با تشریح اینکه امروزه گام بزرگ پیشرفت علم برای درک مکانیسم‌های مولکولی زیربنایی شروع التهاب های عصبی ناشی از چاقی خواهد بود، شناسایی اهداف درمانی بالقوه جدیدی را برای غلبه بر التهاب ‌هیپوتالاموس مرتبط ‌با چاقی ‌و اختلالات‌ متابولیکی ‌مرتبط اشاره کرده و یادآور شده، این پیشرفت‌حاصل نخواهد شد جز در ارتباط تنگاتنگ علوم مرتبط با دارو و پزشکی، علوم آزمایشگاهی، شیمی، بیوشیمی، میکروبیولوژی و حتی سایر علوم مرتبط با این حوزه.

موضوعات کتاب« دیابت و مکانیسم‌های شیمیایی چاقی »  بر اساس تازه ترین اطلاعات تحقیق شده در بررسی عوامل و راهکارهای درمان بیماری دیابت و عوارض چاقی ناشی از آن به قلم تحریر درآمده است. موضوعات بررسی شده در این کتاب از موضوعات بین رشته ای علوم دارویی، بیوشیمی بالینی و شیمی بوده است، به همین خاطر برای تألیف آن ترتیبی اتخاذ گردیده تا نویسندگان از فارغ التحصیلان هر سه رشته مطرح شده باشند و انتظار بر این است که مطالب مطرح شده بتواند در پیشبرد اهداف درمانی و شناخت مکانیسم‌های شیمیایی دیابت و چاقی مؤثر واقع شود.

شش فصل اول از این کتاب مرتبط با دیابت و مکانیسم‌های مولکولی دیابت است و راهکارهای مناسبی را برای تشخیص و کنترل این بیماری در اختیار خوانندگان عزیز می گذارد و فصول پایانی هم مرتبط با چاقی و مکانیسم های شیمیایی آن، همچنین کنترل و راهکارهای پیشگیری از آن را معرفی می نماید.

کتاب « دیابت و مکانیسم‌های شیمیایی چاقی »  184 صفحه ای، در 10 فصل گردآوری شده است و به قیمت 800000 ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha