• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401100704041
  • خبرنگار : 50416

فرماندار ملایر:

امام جمعه سابق ملایر یک لحظه در دفاع از انقلاب و اسلام تقیه نکرد

امام جمعه سابق ملایر یک لحظه در دفاع از انقلاب و اسلام تقیه نکرد

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر گفت: گواهی می دهیم "حجت الاسلام محمدباقر برقراری"، امام جمعه سابق یک لحظه و یک بار در دفاع از انقلاب اسلامی تقیه نکرد؛ در غم ها، شادی ها، فتنه ها و در عرصه های جهاد و در روزهای سخت سرباز مطیع ولایت و در کنار مردم بود.

سلمان اسماعیلی چهارشنبه ۷ دی‌ماه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه ملایر، این شهر را دارالمومنین، دارالخیرین، دارالواقفین، دارالعباد، دارالمجاهدین، دارالشهدا و سرزمین سربداران خواند و اظهار کرد: مردان و زنان این شهر، ۱۱۰۰ شهید گلگون کفن در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه این مسیر تا امروز که آخرین شهید ما "علی نظری" فدای این راه پر برکت شد، ادامه داشت، افزود: ما ملایری ها به این گذشته و هویت تاریخی افتخار می کنیم.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: محراب و منبر این مسجد به عطر حضور بزرگانی چون آیت الله سیدرضا فاضلیان و آیت الله سیدمحمد میرشاهولد که افتخارات ما هستند، معطر است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه سنگر نمازجمعه در ملایر قلب تپنده شهرستان است، مطرح کرد: طی ۷۰ ماه گذشته شخصیتی ارزشمند و دانشمند همچون حجت الاسلام محمدباقر برقراری سکاندار امور فرهنگی شهر و امام شهر بود که شخصیتی چندبعدی، چند جانبه، فرهنگی، مردمی و انقلابی بود.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه وی دارای ارتباطات گسترده با اقشار مختلف مردم بود، تصریح کرد: خانه حجت الاسلام برقراری ملجا و پناهگاه و آخرین امید مردم بود.

اسماعیلی امام جمعه سابق را نقطه اتکا نیروهای انقلاب و شخصیتی با فصاحت و بلاغت خواند و گفت: این شخصیت بین مردم ملایر وفاق ایجاد کرده بود.

وی خطبه های حجت الاسلام برقراری را جذاب و جوان پسند دانست و خاطرنشان کرد: وی روح پدرانه در مجموعه مدیریت شهرستان دمیده بود.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه جابه‌جایی حجت الاسلام برقراری غم بزرگی بر دل دوستداران ایجاد کرد آنچنان که چنین غمی را موقع رفتن آیت الله فاضلیان و آیت الله میرشاولد تجربه کردیم، افزود: امروز در کنار این غم خوشحال هستیم که چهره فاضل و ارزنده دیگری میهمان ملایر است.

اسماعیلی ضمن اشاره به حضور مردم ملایر در نمازجمعه هفته گذشته در اسلامشهر آق گل بیان کرد: این حضور نشان داد مردم پای کار اسلام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت بزرگ فرهنگی و با شکوه ملایری ها در دوره حجت الاسلام ارزنده، امام جمعه جدید نیز ادامه خواهد داشت، یادآور شد: با حضور وی فصل جدیدی در ملایر آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام برقراری بین نیروهای انقلابی آرامش و وحدت ایجاد کرد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهار کرد: پس از آن که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر جابه‌جایی و تودیع مرحوم آیت الله سید رضا فاضلیان تدبیر کردند، همه ما با آمدن حجت الاسلام محمدباقر برقراری به عنوان یک امام جمعه طراز انقلاب، نگران بودیم اما هر چه زمان جلوتر رفت، نگرانی ما کم شد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه حضور حجت الاسلام برقراری در ملایر طمانینه و بین نیروهای انقلابی آرامش، وحدت و یکدستگی ایجاد کرد، گفت: وی طی مدت حضور خود در ملایر در شئون مختلف مردم حضور داشت.

آزادیخواه سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران و سفر به روستاهای دور افتاده شهرستان را از دیگر اقدامات موثر حجت الاسلام برقراری برشمرد و افزود: وی جامع بود و اقدامات خوبی در شهرستان انجام داد و خاطره ای شیرین در ذهن مردم فهیم ملایر بر جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، در چند استان سابقه امامت جمعه دارد، تاکید کرد: وی حتما می تواند این مسیر را به بهترین وجه در ملایر ادامه دهد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تاکید بر اینکه از ظرفیت علمی حجت الاسلام محمدعلی ارزنده استفاده خواهیم کرد، خطاب به وی گفت: آرزو داریم پایگاه جمعه که مقدمه ای برای بسیاری از اتفاقات بزرگ است را آماده کنید.

هادی بیگی نژاد، دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده حجت السلام محمدباقر برقراری طی مدت حضورش در ملایر، به بیانات مقام معظم رهبری درباره نمازجمعه اشاره کرد و گفت: نمازجمعه قلب فرهنگی است و باید تلاش کنیم این قلب فرهنگی شهر روز به روز قدرت و قوت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha