• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401100704153
  • خبرنگار : 50549

مدیر جدید روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی معرفی شد

مدیر جدید روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی معرفی شد

ایسنا/خراسان رضوی آئین تودیع معارفه سرپرست جدید و سابق روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی برگزار و محسن فرجادی به عنوان سرپرست جدید این روزنامه معرفی شد.

همایون امیرزاده، رئیس سازمان شهرستان‌ها و مدیریت فن‌آوری اطلاعات موسسه اطلاعات، در مراسم تودیع و معارفه سرپرست روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی که امروز، هفتم دی‌ ماه، در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های روزنامه اطلاعات اظهار کرد: روزنامه اطلاعات با قدمتی نزدیک به ۱۰۰ سال درحال فعالیت است. باید به این توجه داشت که نظم منطقی، تداوم و استمرار یک روزنامه در طول یک قرن شوخی نیست.

وی با بیان اینکه نگاه به آرشیو این روزنامه آدمی را متحیر می‌کند، افزود: اسنادی در آرشیو این روزنامه پیدا شده که به‌ زودی و برای نخستین‌ مرتبه آن‌ را منتشر خواهیم کرد و بخشی از این آرشیو نیز متعلق به خراسان است.

امیرزاده عنوان کرد: تداوم و انباشتگی اطلاعات روزنامه باعث افزایش ذخیره اعتباری درخشانی است که حال روزنامه را به گذشته پرسابقه پیوند داده است. امروز ما نمی‌توانیم از حال و آینده روزنامه اطلاعات صحبت کنیم و به گذشته آن با چنین انباشت اطلاعاتی توجه نداشته باشیم.

رئیس سازمان شهرستان‌ها و مدیریت فناوری اطلاعات موسسه اطلاعات خاطرنشان کرد: این روزنامه در تعبیر مقام معظم رهبری به روزنامه کهنسال تشبیه شده و در یک قرن گذشته راوی صادقی از شادی و غم ملت بزرگ ایران بوده است. یک قرن خاطرات تلخ و شیرین ملت ایران را می‌توان در روزنامه اطلاعات پیدا کرد و آنان که به مطالعه تاریخ ۱۰۰ سال اخیر ایران علاقه‌مند هستند، می‌توانند شادکامی‌ها و غم‌ها، تلخی‌ها، شیرینی‌ها، شکست‌های احتمالی و سایر حوادث را در این روزنامه به عنوان یک راوی صادق مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: تاثیرات سیاسی و فرهنگی روزنامه بر حوزه‌های نخبگانی و مخاطب عام ایرانی و ارتباط نسلی بسیار متفاوت و منحصر به فرد است. این روزنامه حداقل تداوم چهار نسل ایرانی را داشته و این استمرار نسلی بسیار منحصر به فرد است. علاوه بر قدمت، خوشنامی و اعتدال دیگر عناصر این روزنامه است که ما مدیران از این ذخیره استفاده و این رسانه را مطرح می‌کنیم اما این روزنامه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیاز به یک سنجه داشت تا ببینیم این شیوه روزنامه‌نگاری خوب است یا خیر؟ در واقع در نگاه حاکمیت و رهبری آیا به وظایف خود عمل کرده یا خیر؟ در این خصوص با نگاه به حکم مقام معظم رهبری که خطاب به دکتر صالحی فرمود، می‌بینیم عملکرد روزنامه مورد تایید ایشان است که این بهترین سنجه برای روزنامه است.

امیرزاده عنوان کرد: انتظارات روزنامه اطلاعات از سرپرستان توجه به میراث فرهنگی و تمدنی هر منطقه و انتقال آن به فضای نخبگانی و عمومی، توجه به مسیر توسعه منطقه و استان و حساس کردن مدیران ارشد تصمیم‌ساز در سطوح ملی است چراکه اگر رسانه در سطح منطقه و استان نتواند حساسیت مدیران را برانگیزد، نمی‌تواند در ماموریت خود موفق باشد.

رئیس سازمان شهرستان‌ها و مدیریت فناوری اطلاعات موسسه اطلاعات اظهار کرد: توجه به مفاخر و استعدادهای جوان هر استان در کلیه ابعاد علمی و فرهنگی، توجه به فرصت‌سازی برای گفت‌وگوی نخبگانی و فرهیختگان برای مسائل چالشی کشور و توجه به مزایای نسبی استان از دیگر انتظارات است.

وی با اشاره به مزیت‌های خراسان رضوی ادامه داد: مزیت حرم مطهر رضوی در ایران بی‌مثال است. این مکان صرفا جای تجمع جمعیت نیست بلکه این حرم در پاسداشت فرهنگ ایران بسیار موثر بوده است. بسیاری از آثار فرهنگی و هنری که در حملات دشمنان به تاراج رفته و دیگر آثاری از آن نیست، در حریم رضوی پاسداری شده که این ظرفیت بی‌بدیل است و می‌توان به آن توجه ویژه داشت.

امیرزاده اضافه کرد: میراث تاریخی که امروز در آستان قدس رضوی موجود است، باید با دقت و به صورت حرفه‌ای به حوزه رسانه وارد شود و بالندگی فرهنگ ایران‌زمین باید از دل حرم بیرون آید و مطرح شود. باید توجه داشت مزیت‌هایی که در آستان مقدس رضوی وجود دارد، مزیت‌های رسانه‌ای هم هست.

رئیس سازمان شهرستان‌ها و مدیریت فناوری اطلاعات موسسه اطلاعات با بیان اینکه یکی از مزیت‌های مهم خراسان مفاخر آن است، گفت: باید گرد و غبار فراموشی مفاخر استان زدوده شود. همچنین مزایای اقتصادی استان باید دیده شود و مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد. علاوه بر این نیز همسایگی این استان با کشورهای همجوار، به‌ خصوص کشورهای فارسی‌زبان از دیگر مزایای خراسان است.

موسی‌الرضا حاجی‌ بلگو، نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: روزنامه اطلاعات یک روزنامه باسابقه، باقدمت و دارای یک  پیشینه و سابقه فعالیت خوب است.

وی خطاب به مدیر سابق این روزنامه در خراسان رضوی افزود: فعالیت در رسانه بازنشستگی ندارد؛ لذا از آقای غفاریان می‌خواهم در کنار رسانه‌ها و کمک‌احوال آن‌ها باشند تا شاهد تحول بیشتر فضای رسانه‌ای کشور باشیم.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه فضای مجازی تاثیرگذاری بسیاری دارد، تصریح کرد: متاسفانه از خواندن مطالب مکتوب غفلت کرده و بار اطلاعاتی را به سمت فضای مجازی برده‌ایم؛ در حالی که در این اتفاقات اخیر کشور بیشتر دروغ‌پردازی در فضای مجازی انجام شد و این فضا مدتی کلیه ابعاد کشور را درگیر کرد.

حاجی‌بگلو ادامه داد: امروز باید کاری کنیم که رسانه قدمت خود را حفظ کند. اگر بخواهیم سواد رسانه‌ای را بالا ببریم، باز هم اعتقاد دارم روزنامه از فضای مجازی بهتر و قوی‌تر است اما فضای مجازی وجود دارد و ما نیز باید خود را به‌روز کنیم. بنابراین از روزنامه اطلاعات هم می‌خواهیم این به‌روزرسانی را قوی‌تر و منسجم‌تر در فضای کشور انجام دهد.

وی خطاب به مدیر جدید این روزنامه گفت: روزنامه اطلاعات با قدمت ۹۴ ساله خود یک تاریخ و فرهنگ محسوب می‌شود و ما در مجموعه مدیریت شهری کنار شما هستیم و انتظار داریم به عنوان یک بازوی توانمند، ما را یاری دهید تا مشکلات شهر را رفع کنیم.

محمدفرید غفاریان، مدیر سابق روزنامه اطلاعات در خراسان رضوی نیر در ادامه اظهار کرد: من در سال ۱۳۶۱ که به این سمت منصوب شدم، با وجود اینکه دستی بر قلم داشتم اما سابقه مطبوعاتی نداشتم بنابراین قرار بود موقتا مدیریت را عهده‌دار شوم، اما این موقت بودن با تمدید ۲ ماه به ۲ ماه  تا سال ۱۳۷۲ تمدید می‌شد. من این مجموعه را منظم تحویل گرفتم و از آنجا که تجربه نداشتم از مرحوم محمدحسن صالحی تأسی کردم. او از خوشنام‌ترین فعالان رسانه‌ای استان بود و من سعی کردم همان روال او را ادامه دهم و به آقای فرجادی نیز توصیه می‌کنم همین روال را ادامه دهد و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

سید جلال فیاضی، پیشکسوت رسانه نیز در ادامه این مراسم گفت: برای من روزنامه اطلاعات از ۲ جهت یک روزنامه نوستالژیک است. ابتدا اینکه آشنایی من با این روزنامه از دوران نوجوانی که خبرنگار افتخاری روزنامه بودم اتفاق افتاد و از منظر دیگر هم برای من نوستالژیک است، چرا که بعد از اینکه ماموریت تاسیس روزنامه قدس را گرفتم، با توجه به اینکه تجربه‌ای در روزنامه‌داری نداشتم، اولین دیدارم برای کسب تجربه با مرحوم دعایی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha