• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401100704207
  • خبرنگار : 50026

۲ پهنه اکتشافی معدن در خراسان جنوبی آماده آزادسازی است

 ۲ پهنه اکتشافی معدن در خراسان جنوبی آماده آزادسازی است

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۲ پهنه اکتشافی آهنگران و بشرویه در حوزه معدن آماده آزادسازی است و موقعیت و محل این پهنه‌ها در سامانه کاداستر مشخص شده است.

حامد حسن‌نژاد، امروز چهارشنبه ۷ دی به رسانه‌ها اعلام کرد: دو پهنه در سال ۱۳۹۳ برای اکتشافات سیستماتیک در استان تعریف شد و با توجه به اکتشافات ژئوفیزیک هوایی توسط ایمیدرو از طریق فراخوان واگذار نشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پهنه آهنگران با وسعت هزار و ۷۰۲ کیلومتر مربع در شهرستان زیرکوه، شمال شهرستان درمیان و بخشی از شمال شرق استان و پهنه بشرویه نیز به وسعت ۲ هزار و ۷۳۲ کیلومتر مربع در شهرستان‌های فردوس و سرایان واقع شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: طی پیگیری‌های صورت گرفته در یک سال اخیر و با اعلام دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد این ۲ پهنه راس ساعت ۱۱ روز یکشنبه یازدهم دی ماه آزادسازی شود.

وی گفت: موقعیت و محل پهنه‌ها در سامانه کاداستر مشخص شده است و متقاضیان ثبت این محدوده‌ها می‌توانند در تاریخ اعلامی به سامانه کاداستر مراجعه کنند.

براساس توافق‌نامه سه‌جانبه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای اجرای تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در کشور، خراسان جنوبی به عنوان نخستین استان کشور برای اجرای این طرح برگزیده شد.

مطالعات طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در خراسان جنوبی از مهر ماه سال ۱۴۰۰ در استان خراسان جنوبی آغاز شد و مهر ماه سال ۱۴۰۱ به پایان رسید که خروجی این طرح در این استان شامل ۲۰ عنوان نقشه و در مجموع ۶۰ برگ در سه لایه مطالعاتی زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی و زمین‌شناسی ژئوشیمیایی تهیه شد و دستاوردهای آن در خراسان جنوبی در قالب نقشه‌ها و گزارش‌های منتشر شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha