• جمعه / ۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401100904801
  • خبرنگار : 50201

رئیس اداره تربیتی آموزش و پرورش مازندران:

دانش‌آموزان در نظام تعلیم و تربیت باید مهارت زندگی بیاموزند

دانش‌آموزان در نظام تعلیم و تربیت باید مهارت زندگی بیاموزند

ایسنا/مازندران رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش مازندران، گفت: دانش‌آموز قبل از حل مسئله در نظام تعلیم و تربیت باید مهارت زندگی و اجتماعی بیاموزد.

به گزارش ایسنا، معصومه توکلی امروز در همایش شهرستانی طرح نماد و یاریگران زندگی که در سالن همایش‌های شهید باهنر نوشهر برگزار شد، با بیان اینکه در بخش‌های مختلف ردپای آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود، اظهار کرد: همه ما در مقابل دانش‌آموزان احساس مسئولیت می‌کنیم و قرار است ما نسل آینده را طوری تربیت کنیم که شهروند سالم و یک انسان مستقل قوی تربیت شود تا توان مقابله با هجمه‌های مختلف اعم از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی ایستادگی کنند.

وی قدرتمند شدن دانش‌آموزان را در گرو یادگیری مهارت‌های زندگی و اجتماعی داست و گفت: بخش کوچکی از این مهارت‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام می‌شود اما بخش مهم آن به معلم، مدیر و والدین برمی‌گردد زیرا صدای رفتار ما همیشه بلندتر از صدای گفتار ما است.

توکلی با تاکید براینکه اگر والدین مهارت لازم را داشته باشند به طور قطع می‌توانند فرزندانی تربیت کنند که مد نظر جامعه اسلامی است، افزود: این فرزندان قراراست پدر و مادرهای آینده باشند اما به دلیل افزایش طلاق، فرزندان ناشی از این آسیب اجتماعی در مدارس وضعیت نگران کننده‌ای دارند.

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر برای توانمند سازی دانش‌آموزان و افزایش تاب آوری آنها نیاز است اقدامات موثری انجام شود تا کمتر لطمه بخورند، تصریح کرد: تربیت انسان‌های شایسته، شاد و امیدواراز اهداف ما است تا آنها بتوانند در جای مناسب تصمیم درست بگیرند.

توکلی هم افزایی مدرسه و خانواده را برای رسیدن به اهداف و کمک کردن به دانش‌آموزان را مهم دانست و ادامه داد: کانون یاریگران زندگی از ما می‌خواهد با کمک خانواده، مدرسه و اجتماع مشکلات دانش‌آموزان را حل کنیم.

این مسئول تاکید کرد: باید توجه داشت که اگر فقط به دانش‌آموز پرداخته شود و معلم، مربی و خانواده دیده نشوند خیلی کار مثبتی نمی‌توان انجام داد.

توکلی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین هیچ اسمی از معلم و مدیر آورده نشده است و همه جا اسم مربی آمده است، افزود: درهر جایگاهی که هستیم باید نقش مربی را داشته و کار تربیتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: یک دانش‌آموز ممکن است مهارت حل ریاضی را داشته باشد اما همین دانش‌آموز شاید در آینده نتواند در اجتماع به خوبی زندگی کند و مسئله‌های کوچک و بزرگ را حل کند.

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش مازندران، یادآور شد: برخی پرونده‌های طلاق موجود در دادگاه متعلق به افراد تحصیل کرده است. نشان می‌دهد این افراد در کنار تحصیل از یادگرفتن مهارت زندگی غافل شدند.

این مسئول بر آموزش مهارت‌های پایه توسط پدر، مادر و مربی به دانش آموز، تاکید کرد و گفت: اگر تعلیم و تربیت درست باشد این دانش‌آموز به سمت اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی تمایل نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha