• جمعه / ۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401100904815
  • خبرنگار : 50286

امام جمعه جیرفت تاکید کرد

ساماندهی بازارچه‌های مصلای جیرفت در چارچوب طرح جامع

ساماندهی بازارچه‌های مصلای جیرفت در چارچوب طرح جامع

ایسنا/کرمان امام جمعه جیرفت از وضعیت نابسامان راه اندازی بازارچه و مغازه های داخل مصلی انتقاد کرد و از ساماندهی این وضعیت در چارچوب طرح جامع خبر داد.

حجت الاسلام میثم تارم در گفت و گو با ایسنا انتقادات عمومی نسبت به وضعیت مصلای جیرفت را به جا دانست و گفت: متاسفانه مصلای جیرفت به عنوان یک مکان فرهنگی و مذهبی دستخوش تصمیم گیری‌های غیرکارشناسی قرار گرفته که به صورت جدی نسبت به بهبود این وضعیت اقدام‌ خواهد شد.

وی از جمع آوری بازارچه داخل مصلی  و مغازه های مصالح فروشی که در گذشته راه اندازی شده اند خبر داد و اظهار کرد: اشتغال  و کمک به جوانان خوب است و باید انجام شود اما هر اقدامی باید طبق ضوابط باشد و نه اینکه در یک  فضای فرهنگی و مذهبی به شکل موجود عمل شود.

امام جمعه جیرفت گفت: بازارچه داخل مصلی با  قرارداد پنج ساله احداث و واگذار شده که  بعد از اتمام مهلت قرارداد برچیده خواهد شد. مردم نسبت به این وضعیت انتقاد دارند و نباید در بزرگترین مرکز فرهنگی و مذهبی شهر شاهد بی برنامگی باشیم.

حجت الاسلام تارم در پاسخ به این سوال که آیا مدارس تحت عنوان آدینه که نسبت به نحوه راه اندازی آنها داخل مصلی و مسجد جامع انتقاد است، نیز ساماندهی خواهند شد؟ گفت: مدارس آدینه در محل مصلی و مسجد جامع  تعطیل شدند و تنها در یک مکان هنوز فعالیت دارند که آن هم تعیین تکلیف خواهد شد.

وی از پایان فعالیت هر صنفی که در گوشه گوشه مصلی راه اندازی شده بعد از اتمام قرارداد خبر داد و گفت: قرارداد هیچ کدام از این موارد تمدید نخواهد شد چون منظر فرهنگی و مذهبی مصلی زیر سوال است و تجاری سازی باید طبق معماری ایرانی و اسلامی صورت بگیرد.

امام جمعه جیرفت تجاری سازی مصلای جیرفت را نیز طبق ضوابط و با رعایت جوانب فرهنگی و مذهبی مورد تاکید قرار داد و افزود: تجاری سازی اطراف مصلی باید طبق معماری ایرانی و اسلامی صورت بگیرد و نه به این شیوه ای که اصل موضوع را زیر سوال برده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha