• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101005320
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خبر داد

ارائه ۴.۵ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در کرمانشاه

ارائه ۴.۵ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه ۴.۵ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد.

عزیز نوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال آموزش‌های مهارتی به میزان ۴.۵ میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی و آموزشگاه های خصوصی به مهارت‌آموزان استان کرمانشاه ارائه شده، گفت: پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به شش میلیون نفر ساعت برسد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به میزان ۱۳ هزار نفر دوره در ۹ ماهه امسال در مراکز  دولتی مجموعه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، گفت: این آموزش‌ها به میزان بالغ بر دو میلیون و ۱۸۸ هزار نفر ساعت ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۹ ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۸۳۵ نفر دوره آموزش مهارتی در مراکز خصوصی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای  استان نیز ارائه شده، گفت: متقاضیان در این مراکز به میزان بیش از دو میلیون و ۲۳۹ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

وی یادآور شد: بیشترین آموزشهای بخش خصوصی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای  در استان در حوزه خدمات ارائه شده‌ و بیشترین متقاضیان هم خانم ها بوده‌اند.

وی در ادامه تعداد مراکز دولتی فنی و حرفه ای در استان را ۱۹ مرکز دولتی فعال اعلام کرد و افزود: در این مراکز ۱۱۸ کارگاه فعال داریم. همچنین در استان نزدیک به ۳۲۴ آموزشگاه فعال بخش خصوصی فعال است. 

نوری با بیان اینکه مجموعه فنی و حرفه ای استان در حوزه آموزش‌های دولتی ۸۰ درصد نیازهای مهارتی جامعه را پوشش می دهد، گفت: بخش خصوصی هم مکمل نیازهای مهارتی بازار کار استان بوده و هر جا نیاز باشد، فعال است.

نوری یادآوری کرد: مجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه در حوزه‌هایی مثل ماشین آلات کشاورزی، برق، مکانیک، طراحی دوخت، گیاهان دارویی، صنایع چوب، آشپزی و ... در سطح ملی صاحب برند است.

نوری با بیان اینکه کلید اشتغال مهارت‌آموزی است، گفت: آموزش‌های مهارتی شایستگی‌های فرد را برای حضور در بازار کار بالا می‌برد، لذا به افراد جویای کار توصیه می‌شود به آموزش های مهارتی توجه ویژه داشته و از این آموزش‌ها برای بالا بردن توانمندی‌های خود استفاده کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha