• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401101005544
  • خبرنگار : 50187

دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» در کرمان برگزار می‌شود

دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» در کرمان برگزار می‌شود

ایسنا/کرمان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان از برگزاری ثبت‌نام سطح مقدماتی دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» در کرمان خبر داد.

نجمه موسی‌پور امروز ۱۰ دی ماه با اعلام این خبر گفت: این دوره از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت انتشار به موقع و سریع اخبار صحیح و لزوم آموزش‌های تخصصی افزود: تأثیرات خبر بر لایه‌های مختلف زندگی انسان‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست و البته خلاء حضور خبرنگاران حرفه‌ای و اخلاق مدار نیز هر روز بیشتر از روز قبل نمایان می‌شود. لذا سازمان قرآنی دانشگاهیان در راستای مأموریت‌های خود برای توسعه و گسترش مفاهیم، دوره تربیت خبرنگار قرآنی و معارفی را در دستور کار دارد.

موسی‌پور بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی، آموزش، ترویج و تبلیغ قرآن و معارف اسلامی از بدو تأسیس همواره از اولویت‌های راهبردی جهاددانشگاهی بوده است، لذا این دوره آموزشی در چارچوب اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی تدوین شده و افراد علاقه‌مند مهارت‌های نظری و عملی در زمینه خبرنگاری از جمله خبرنگار قرآنی را کسب می‌کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان ادامه داد: دوره آموزشی «خبرنگار قرآنی» با هدف تعالی روحیه گروه‌های مختلف هدف برنامه‌ریزی شده است.

وی به اهداف برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت تحقق توسعه فرهنگ و معارف قرآنی در بستر رسانه‌های مکتوب، دیداری، شنیداری و مجازی، دانش‌افزایی، مهارت‌بخشی و اشتغال‌زایی برای افراد تحت تعلیم، تقویت استعدادهای بالقوه و فراهم کردن بستر رسانه‌های معارفی برای علاقه‌مندان، شناسایی الفبای خبر و آموختن اصول اولیه تولید محتوای رسانه‌ای، آموختن اصول مقدماتی خبرنگاری و خبرنویسی در فضای مجازی، آشنایی با ساختمان متون و کسب‌های خبری و توانایی انجام و تنظیم مصاحبه از اهداف این طرح است.

موسی‌پور علاقمندی به حوزه خبر و رسانه را شرط ورود به این دوره آموزشی دانست و گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام از ۱۰ تا ۳۰ دی‌ماه جاری می‌توانند با شماره ۰۳۴۳۳۲۵۷۳۴۲ داخلی ۱۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha