• شنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401101005642
  • خبرنگار : 50042

فرماندار رشت تاکید کرد

لزوم محله‌محور کردن تفکیک پسماند

لزوم محله‌محور کردن تفکیک پسماند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: باید با استفاده از توانمندی گروه‌های مردم‌نهاد و جلب مشارکت دانش‌آموزان، بانوان و معتمدین، نسبت به محله محور کردن و آموزش فرهنگ تفکیک پسماند در خانه اقدامات لازم صورت پذیرد.

حمیدرضا امام‌پناهی امروز، ۱۰ دی‌ماه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان رشت که با دستور بررسی وضعیت تفکیک زباله از مبدا برگزار شد، ضمن استماع گزارش بخشداران، شهرداران و دیگر متولیان و تبادل نظر درباره برنامه‌ریزی‌های پیش رو، اظهار کرد: امروز زمان آن است تا با آگاهی رسانی، افزایش مشارکت عمومی در مدیریت زباله و همچنین به کارگیری شرکت‌ها و استارتاپ‌های برتر و دانش‌بنیان در حوزه تفکیک، برای کاستن از دغدغه جامعه بشری نسبت به بهداشت عمومی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی گام‌های موثری برداریم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به دسته‌بندی زباله‌های خانگی در سه سطح تر، خشک و خطرناک و نیز نقش اساسی اجرای طرح تفکیک پسماند در خانه برای موفقیت دیگر مراحل مدیریت این معضل، افزود: باید با استفاده از توانمندی گروه‌های مردم‌نهاد و جلب مشارکت دانش‌آموزان، بانوان و معتمدین، نسبت به محله محور کردن و آموزش فرهنگ تفکیک پسماند در خانه اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی بالا بردن حساسیت خانواده‌ها در مورد مزایای تفکیک و خطرات ناشی از زباله را امری ضروری دانست و گفت: برای نتیجه‌گیری بهتر در مدیریت پسماند، توجه بیشتر متولیان به ساماندهی فعالیت بازارهای هفتگی، ضایعاتی‌ها و رستوران داران را می‌طلبد.

امام‌پناهی با اشاره به جمعیت بالای ساکن شهرستان بیان کرد: رشت نه تنها یک ناحیه پر جمعیت و پذیرای حجم بالایی از گردشگران در تمام ایام سال است بلکه با واقع شدن در مرکز استان و دارا بودن نقش کلیدی در پخش بار مسافرت‌ها به نقاط شرقی، غربی و جنوبی استان، با حجم انبوهی از زباله مواجه بوده که این امر مدیریت پسماند در این شهرستان را از اهمیت بالایی برخوردار کرده است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان طراحی و نصب بنرهای آموزشی در مسیرهای پرتردد درون و برون‌شهری، بنرهای آموزش‌کودکان در پارک‌های بازی، چاپ بروشورهای مناسب استفاده خانواده‌ها و مدارس و به کارگیری امکانات شهرداری‌ها را در استقبال از تفکیک زباله موثر دانست و خواستار نقش آفرینی بیشتر صدا و سیما در این زمینه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha