• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101207201
  • خبرنگار : 50071

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

آغاز اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل اتباع غیر ایرانی

آغاز اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل اتباع غیر ایرانی
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه واکسیناسیون تکمیلی و بیماریابی سل اتباع غیرایرانی و مهاجر همزمان با کل کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.  

دکتر سید جواد حسینی با تاکید بر اهمیت اجرای این برنامه گفت: متعاقب طغیان بزرگ سرخک در کشور افغانستان در سال جاری، مواردی از بیماری سرخک به کشور ایران منتشر و تاکنون منجر به ابتلای حدود ۲۰۴ نفر از اتباع ایرانی و غیر ایرانی شده که دستاورد ارزشمند حذف سرخک را مورد تهدید قرار داده است.

وی اظهار کرد: پایین بودن پوشش واکسیناسیون کودکان غیر ایرانی نسبت به کودکان ایرانی و ضعف پوشش واکسیناسیون در کشورهای همسایه سبب پرخطر بودن این گروه از نظر طغیان بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن به ویژه سرخک و فلج اطفال شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مرحله اول این برنامه مقرر است واکسیناسیون کودکان زیر ۱۵ سال اتباع غیر ایرانی انجام شود، افزود: نظر به بروز بالای بیماری سل در اتباع غیر ایرانی، در مرحله دوم  برنامه که از بهمن سال جاری اجرا خواهد شد، بیماریابی سل در افراد بالای ۱۲ سال در اتباع غیرایرانی به مدت ۲ ماه اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی هدف اصلی این برنامه را حفظ سلامت جامعه از طریق ایمن نمودن اتباع غیر ایرانی و بیماریابی در آن‌ها به عنوان یک گروه پرخطر اصلی عنوان کرد و گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی طی چهار دهه گذشته پذیرای خیل عظیمی از مهاجران و پناهندگان کشورهای دیگر به خصوص کشور همسایه افغانستان است و طبق گزارشات دریافتی طی سال‌های اخیر مواردی از مهاجرت اتباع کشور پاکستان و عراق به ایران نیز دریافت شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha