• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401101307604
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

در جلسه شورای مسکن شهرستان عنوان شد؛

افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکونی به مناسبت دهه فجر در زاهدان

افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکونی  به مناسبت دهه فجر در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان جلسه شورای مسکن شهرستان به ریاست ابوذر مهدی نخعی فرماندار شهرستان زاهدان در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در این جلسه راه و شهرسازی شهرستان زاهدان اعلام کرد: تاکنون ۹۴۵۱ تعداد پروژه مسکن ملی در زاهدان در حال ساخت است و بطور میانگین  ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۸۴۰۱ شغل ایجاد شده است.

بر اساس اعلام اداره راه و شهرسازی شهرستان زاهدان، پیش بینی می شود دهه فجر امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در شهرستان زاهدان بهره‌برداری برسد و همچنین طبق اعلام بنیاد مسکن  ۱۱۰ واحد مسکونی شهری و ۴۰ واحد مسکونی روستایی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان و بلوچستان نیز در جلسه بررسی وضعیت مسکن ملی استان نیز گفت: سهمیه چهار ساله طرح نهضت ملی مسکن در استان ۹۸ هزار و ۱۹۶ واحد بوده که این اداره کل تاکنون اقدام به تامین زمین برای ساخت ۱۱۵ هزار و ۹۴۱ واحد کرده است.

عطاء اله اکبری  اظهار داشت: با اقدامات مطلوب این اداره کل در تامین به موقع زمین تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان بیان کرد: همچنین به منظور کمک به تامین خدمات زیربنایی نظیر برق و شبکه فاضلاب در سایت طرح نهضت ملی مسکن استان اقلام مورد نیاز شامل لوله و اتصالات، کابل و ترانس برق مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت صندوق ملی مسکن خریداری و تحویل دستگاههای متولی شده است.

اکبری تاکید کرد: همچنین به منظور کاهش قیمت تمام شده واحد مسکونی این طرح مهم ملی در استان جلسات متعدد با شهرداری و سازمان نظام مهندسی برگزار شد که منجر به اعمال تخفیف ۵۰ درصدی هزینه های صدور پروانه ساختمان و خدمات مهندسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha