• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401101307867
  • خبرنگار : 50039

استاندار گلستان خبر داد:

دست‌اندازی به برخی بخش‌های خلیج گرگان

دست‌اندازی به برخی بخش‌های خلیج گرگان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه به برخی بخش‌های خلیج گرگان دست‌اندازی شده است، گفت: اجرای طرح لایروبی کانال‌های سه‌گانه برای به جریان انداختن حرکت آب خلیج تداوم دارد.

علی‌محمد زنگانه صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ در جریان سفر آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون و دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: طی چند سال اخیر شاهد پسروی آب دریای خزر هستیم که این موضوع آسیب جدی به خلیج گرگان وارد کرده است.

استاندار گلستان برقراری ارتباط دریا و خلیج از طریق کانال‌های سه‌گانه را یکی از روش‌های مطالعات علاج‌بخشی خلیج گرگان عنوان کرد و ادامه داد: در برخی موارد مداخلات انسانی سبب بسته شدن کانال خزینی در منتهی‌علیه غرب خلیج شده است.

وی با تاکید بر اینکه کانال آشور در حال لایروبی است و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب دارد، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و جدیت در کار ۵۰ درصد از این رقم اختصاص یافته است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان گلستان با تاکید بر اینکه به برخی بخش‌های خلیج دست‌اندازی انسانی شده است، توضیح داد: طرح لایروبی کانال چاپاقلی را در دستور کار داریم که طبق برنامه انجام می‌شود.

وی تامین حق‌آبه را از دیگر مسایل مرتبط با احیای خلیج گرگان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر شوری آب خلیج ۲ و نیم برابر آب دریای خزر شده است و با به جریان انداختن آب خلیج این مساله تا حدودی حل می‌شود.

زنگانه عدم احیای خلیج گرگان را تهدیدی جدی به بخش‌های کشاورزی، جنگل‌ها، محیط‌زیست، منابع طبیعی و سایر بخش‌های استان برشمرد و اضافه کرد: تخریب آب‌بندان‌های مسیر رودخانه‌ها تصویب شده که باید محقق شود.

وی بر لزوم انتقال آب شیرین گرگانرود به خلیج گرگان تاکید کرد و گفت: کاری که در این منطقه انجام می‌شود بسیار بزرگ است و خوب پیش می‌رود و همزمان اقدامات در چند بخش انجام می‌شود که نتایج آن را در آینده‌ای نزدیک می‌بینیم.

استاندار گلستان وحدت را عامل مهم‌توسعه، عمران و آبادانی استان و کشور عنوان کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم اعتبارات استان گلستان را در بسیاری از بخش‌ها افزایش داده که استان تبدیل به کارگاه بزرگ سازندگی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha