• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401101307973
  • خبرنگار : 50210

یک مسئول عنوان کرد:

مقاومت نمایندگان مجلس و مدیران استان مرکزی در برابر فروش اموال مازاد

مقاومت نمایندگان مجلس و مدیران استان مرکزی در برابر فروش اموال مازاد

ایسنا/مرکزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: مدیران ادارات و نمایندگان مجلس در مقابل فروش اموال مازاد مقاومت شدیدی دارند.

سعید ملااسماعیلی سیزدهم دیماه ۱۴۰۱ در پانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با تاکید بر اینکه مشکل منابع در استان وجود ندارد، اما با مشکلات مدیریتی روبرو هستیم، اظهار کرد: باید در بخش پروژه های سرمایه گذاری که شامل ۶۵ پروژه در استان می شود، کار کرد. البته اقدامات بسیاری صورت گرفته، اما به نتیجه ملموس نمی رسیم.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاه ها به حوزه گردشگری ورود کرده اند که به هیچ عنوان در زمره وظایف اجرایی آنها نبوده است و پروژه با ۴۰ درصد پیشرفت باقی مانده است.

ملااسماعیلی با بیان اینکه اخیرا طبق دستور مقام معظم رهبری و سران قوا، هیاتی ۷ نفره در تهران با اختیارات تام تشکیل شده است که تمامی اموال مازاد دستگاه های اجرایی شناسایی و به صورت قسطی یا ۱۰ درصد زیر قیمت پایه فروخته می شود، گفت: مقاومت بسیار شدیدی را در این حوزه توسط دستگاه های اجرایی شاهدیم.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر تعامل زیادی با دستگاه های اجرایی صورت گرفته، اما دستور بر این است که بدون نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی اموال مازاد شناسایی و به این هیات اعلام شود، گفت: روی ثروت نشسته ایم، کمبود منابع نداریم و نیازمند مدیریت بهینه منابع و در عین حال شاهد روزمرگی دستگاه ها هستیم. در یک دستگاه اجرایی بیش از هزار میلیارد تومان می توانیم اموال بفروشیم بدون اینکه خللی در وظایف ایجاد شود، اما متاسفانه با مقاومت مدیران و حتی نمایندگان مجلس روبرو هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد: اگر طی سه ماه هیاتی تشکیل شود که به مسائل پروژه های سرمایه گذاری ورود کرده و از ورود دستگاه های اجرایی به پروژه هایی که خارج از وظایف آنهاست جلوگیری کند و کارشکنی در این رابطه صورت نگیرد، استان نه تنها کمبود منابع نخواهد داشت بلکه به کشور تزریق منابع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha