• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401101308141
  • خبرنگار : 50491

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت:

سردار شهید سلیمانی نماد وحدت و همدلی بود

سردار شهید سلیمانی نماد وحدت و همدلی بود

ایسنا/گلستان دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نماد وحدت و همدلی بود، گفت: شهید سلیمانی کشورهای اسلامی از جمله ایران را در مقابل افراط‌گراها و تروریست‌ها بیمه کرد.

آخوند خوجملی امروز سه‌شنبه ۱۳ دی در همایش روحانیون شیعه و سنی استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان برادران اهل سنت در کنار برادران تشیع در اوج برادری و اتحاد کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در تبعیت از امام راحل و پرچمداری از رهبر انقلاب وحدت مثال‌زدنی را به نمایش گذاشتند و هر جایی که نظام به حمایت نیاز داشته باشد با حضور حماسی خود توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

وی به بصیرت و هوشیاری مردم گلستان در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: شیعه و سنی در گلستان در حوادث اخیر با بصیرت و هوشمندی عمل کردند لذا این استان در آرامش قرار داشت و نقشه شوم دشمن در بر هم زدن وحدت بین شیعه و سنی ناکام ماند.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با بیان اینکه وحدت عملی در استان گلستان جریان دارد، تاکید کرد: این مهم در انتصابات نیز خود را نشان داده، در روند انتصابات یک معاون استاندار و چهار فرماندار شهرستان‌ها از بین اهل سنت انتخاب شدند و در ادارات نیز از ظرفیت برادران و خواهران اهل سنت استفاده شده و به این ترتیب وحدت عملی به نمایش گذاشته شده است.

خوجملی در ادامه با تسلیت ایام شهادت سردار شهید سلیمانی،‌ گفت: سپهبد شهید سلیمانی، کشورهای اسلامی از جمله ایران را در مقابل افراط‌گراها و تروریست‌ها بیمه کردند و امیدواریم، بتوانیم همچنان سیره و راه آن بزرگمرد را که همان راه فداکاری و وحدت برای اسلام است ادامه دهیم.

وی سردار سلیمانی را نماد مردانگی دانست و تاکید کرد: شهید سلیمانی مرد میدان بود و نماد مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ بود و به عهد و پیمانی که با خداوند، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بسته بود عمل کرده و جان خود را در راه وحدت و عزت مسلمانان اهدا کردند.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد وحدت و همدلی بود، تصریح کرد: ارادت شهید سلیمانی به جامعه اهل سنت باعث افتخار ما است، او نماد ایثار و فداکاری برای جامعه اسلامی و رهبر معظم انقلاب بود. 

وی در ادامه خواستار کمک مالی بیشتر برای ساخت مساجد و مصلی‌ها شد و تأکید کرد: تسهیل در تغییر کاربری زمین‌ها برای برگزاری عیدگاه های اهل سنت یکی از مطالبات ما است، براساس مسئله فقهی عیدگاه ها باید در خارج از شهر برگزار شود لذا گاهی اوقات برای ساخت عیدگاه در خارج از محدوده شهری و اخذ مجوز تغییر کاربری با مشکل مواجه می‌شویم.

وی همچنین خواستار حمایت بیمه‌ای بیشتر در بیمه تکمیلی ویژه روحانیون اهل سنت و اهل تشیع و عمومیت بخشیدن و اختصاص مدرک معتبر برای حافظان و قاریان قرآن و فراهم کردن زمینه راهیابی برگزیدگان اهل سنت مسابقات کشوری قرآن به مسابقات بین المللی قرآن کریم شد و یادآور شد: یکی دیگر از درخواست‌های ما افتخار حضور و تلاوت جامعه قرآنی استان گلستان به ویژه اهل سنت در دیدار با رهبر معظم انقلاب است که امیدوارم این مهم تحقق یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha