• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401101408891
  • خبرنگار : 50176

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

پلدختر در زمینه‌ی مبارزه با علف‌های هرز پیشرو است

پلدختر در زمینه‌ی مبارزه با علف‌های هرز پیشرو است

ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: شهرستان در زمینه‌ی مبارزه با علف‌های هرز پیشرو است.

شمس الدین جمشیدی در کارگاه آموزشی که ۱۴ دی‌ماه با اولویت مبارزه با عوامل خسارت‌زا، کالیبراسیون، بهداشت و ایمنی سمپاش‌ها، آموزش استفاده از پهپادها در پلدختر به‌عنوان دروازه شروع مرحله داشت لرستان برگزار شد، اظهار کرد: پلدختر با سطح زیر کشت حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۳ هزار هکتار اراضی آبی یکی از شهرستان‌های پیشرو در زمینه مبارزه با علف‌های هرز است.

وی تصریح کرد: سطح مبارزه با علف‌های هرز در شهرستان، سال گذشته چیزی حدود ۱۵,۱۰۰ هکتار بوده و در سال زراعی جاری تاکنون میزان ۱,۶۵۰ هکتار در مزارع گندم آبی و ۱,۶۰۰ هکتار در مزارع دیم شهرستان عملیات مبارزه با علف‌های هرز صورت گرفته است.

پیرزادی رئیس اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به اینکه مصرف بهینه سموم، کاهش مصرف سم و راندمان بالای عملکرد در نهایت جهش تولید را در سال اقتدار و امنیت غذایی ایجاد خواهد کرد، اظهار کرد: بر اساس آمار فائو اگر سالانه عوامل خسارت‌زا کنترل نشوند چیزی حدود ۴۰ درصد به محصولات کشاورزی خسارت وارد می‌شود، در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با استفاده از  بسیج همه امکانات و همکاران کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی را به جهت انتقال آموزش‌های لازم به عموم کشاورزان برگزار خواهد کرد.

صفایی رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز عنوان کرد: کشاورزی استان دومین سالی است که از ظرفیت پهپادها به عنوان یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا به موازات سمپاش‌های زمینی استفاده می‌کند و در همین راستا امسال نیز با بیش از ۶ هزار دستگاه سمپاش دنباله‌بند آمادگی لازم را در مبارزه با آفات، امراض، بیماری‌های گیاهی و علف‌های هرز تمام مزارع استان را به دو صورت هوایی و زمینی داریم.

وی با اشاره به اهمیت وارد شدن تکنولوژی روز دنیا و قرن ۲۱ در صنعت کشاورزی، از تولیدکنندگان هم‌استانی خواست تا در کلاس‌های آموزشی و ترویجی سازمان شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha