• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101408943
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی زنجان عنوان کرد

همکاری نکردن برخی بانک‌های زنجان در پرداخت تسهیلات خودمالکی

همکاری نکردن برخی بانک‌های زنجان در پرداخت تسهیلات خودمالکی

ایسنا/زنجان رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی، گفت: برای ۲۳۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان انعقاد قرارداد مشارکت مدنی با شبکه بانکی انجام گرفته است.

به گزارش گروه دریافت خبر و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، بهزاد کردلو با بیان اینکه برای ۲۳۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان انعقاد قرار داد مشارکت مدنی با شبکه بانکی انجام گرفته است، گفت: این تعداد پروژه مسکن حمایتی و گروه‌های ساخت و مسکن خود مالکی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تعداد پروژه، ۱۲ هزار و ۹۳۵ واحد مسکونی را شامل می‌شود، تصریح کرد: چهار هزار واحد مسکونی برای بخش خودمالکی ثبت‌نام کردند که تنها ۳۱۴ واحد در این حوزه موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی، آورده کل متقاضیان استان در بخش مسکن حمایتی را ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: آورده متقاضیان نسبت به زمان آغاز پروژه، نوع پروژه و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها متفاوت است.

کردلو میزان پرداختی به سازندگان در استان زنجان را بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پرداختی شامل هزینه‌های ساخت، پروانه ساختمانی، نظام مهندسی و آزمایشات مربوطه می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه ۹۹ درصد تسهیلات پرداختی در استان زنجان توسط بانک مسکن انجام گرفته و همکاری بسیار مطلوبی در پرداخت تسهیلات دارند، تاکید کرد: متاسفانه سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خودمالکی و حمایتی همکاری لازم را ندارند و در این خصوص اداره کل راه‌وشهرسازی استان با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه‌وشهرسازی، با اشاره به اینکه براساس ماده «۴ قانون جهش تولید مسکن» بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مکلف هستند حداقل ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول اعتبار را به بخش مسکن تخصیص دهند، گفت: در صورت عدم تخصیص، سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام نشده را از بانک‌ها و موسسات اعتباری مستنکف اخذ و به خزانه‌داری کشور واریز کند.

کردلو با اشاره به اینکه سهمیه تسهیلات همه بانک‌ها مشخص بوده و براساس تعداد واحد و مبلغ ریالی به همه بانک‌ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: به ازای هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و ۲۰ ساله به متقاضیان نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha