• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101409033
  • خبرنگار : 50243

حبس آرزوها زیر آوار دیوار

حبس آرزوها زیر آوار دیوار

ایسنا/خراسان رضوی قرار بود دستی به خانه‌شان بکشند و آن را نو نوار کنند اما درست وقتی که دیوار جدید قرار بود جای آجرهای کهنه و مخروبه را بگیرد حادثه‌ای رقم می‌خورد که یک خانواده را عزادار فرزندشان و پدر ۴ فرزند را روانه زندان می‌کند.

علیرضا و خانواده او در سال ۱۳۹۸ تصمیم می‌گیرند خانه قدیمی خود را بازسازی و مرمت کنند. در حین کار بنایی و ساخت دیوار جدید، دیوار قدیمی منزل فرومی‌ریزد. آن روز چند کودک در حوالی همان دیوار مشغول بازی بودند، یکی از کودکان زیر آوار می‌ماند و جان خود را از دست می‌دهد.

خانواده کودک از علیرضا پدر ۴۷ ساله این خانواده ۶ نفره شکایت می‌کنند و دادگاه در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به جرم قتل غیر عمد او را ملزم به پرداخت دیه کامل معادل ۶۰۰ میلیون تومان می‌کند. علیرضا در پی این محکومیت روانه زندان می‌شود. تمام این اتفاقات یک ماه و نیم پیش از سال جدید رخ می‌دهد و خانواده علیرضا سال ۱۴۰۱ را بدون پدر آغاز می‌کنند.

ستاد دیه استان خراسان رضوی پس از مذاکره با خانواده متوفی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از آنان اخذ گذشت می‌کند و خانواده مددجو مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نیز با استفاده از تسهیلات بانکی با ارائه ضمانت تامین می‌کند.

مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان دیگر از بدهی علیرضا با آورده خانواده مددجو، مساعدت ستاد دیه و کمک‌های خیرین تامین شده و حالا او به ۱۵۰ میلیون تومان دیگر نیاز دارد تا آزاد شود و به آغوش خانواده‌اش برگردد.

حال و روز خانواده علیرضا از زمانی که پدر خانواده محکوم شده است، خوب نیست. مادر خانواده و ۴ فرزندش بدون پدر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ از سویی دوری پدر و از سوی دیگر تامین هزینه‌های زندگی یک خانواده بار سنگینی بر دوش آنان است.

این خانواده در خانه‌ای استیجاری در یکی از روستاهای قوچان زندگی می‌کنند و تامین کوچک‌ترین نیازهای روزانه برای آن‌ها دشوار است. حالا علاوه بر محرومیت فرزندان علیرضا از مهر پدری، مشکلات مالی نیز آزارشان می‌دهد.

بر اساس تحقیقات ستاد دیه، علیرضا و خانواده او فاقد اموال و دارایی هستند و استحقاق کمک و مساعدت خیرین را دارند. نیکوکارانی که تمایل به مشارکت در آزادی علیرضا، پدر خانواده را دارند می‌توانند مبالغ نقدی خود را از طریق شماره حساب ۲۰۰۵۳۱۰۷۱۳ بانک ملت - ستاد دیه استان خراسان رضوی یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۳۰۴۷۹۱۱۶۱ این نهاد مردمی واریز کنند. مسئولان ستاد دیه استان خراسان رضوی با شماره ۰۵۱۳۸۹۴۶۰۰۲ پاسخگوی سؤالات شهروندان نیکوکار خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha