• جمعه / ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101610172
  • خبرنگار : 50570

یک کارشناس مذهبی:

حضرت ام‌البنین(س) نمونه بارزی از مادر شهدا است

حضرت ام‌البنین(س) نمونه بارزی از مادر شهدا است

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت ام‌البنین(س) نمونه بارز مادر شهدا است و پسران وی در یک روز به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام سید مهدی واعظ موسوی در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با اشاره به خصوصیات و شخصیت وی اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(س) بانوی بسیار محترمی است که از جایگاه، اصل، پیشینه خانوادگی و عشیره‌ای ممتاز بهره‌مند بوده و تمام افراد عشیره او در شجاعت و دلیری زبانزد خاص و عام بودند.

وی افزود: جناب عقیل، برادر حضرت علی(ع) از علم نصب بهره‌مند بوده و از نصب تمام افراد خبر داشت. بر این اساس هنگامی که امیرالمومنین(ع) به او گفت برای من همسری از قبیله‌ای با اصل و نصب پیدا کن، وی حضرت ام‌البنین(س) را معرفی کرد که نتیجه این ازدواج چهار پسر رشید و شجاع است که در راس آنان حضرت عباس‌بن علی(ع) قرار دارد. حضرت ابوالفضل(ع) نیز کسی بود که چه از لحاظ ظاهر و سیما به قمر بنی هاشم معروف بود و چه از لحاظ اخلاق کرامت‌های اخلاقی بی‌شماری داشت؛ همچنین شجاعت منحصر به فردی از پدر و مادر خود به ارث برده بود.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر شخصیت ممتاز حضرت ام‌البنین(س) و ماندگاری نام وی در تاریخ بیان کرد: ما شاهد آن هستیم که در دوران جاهلیت که زنان و دختران زنده به گور می‌شدند،  بانوانی در پرتو آموزه‌های اسلامی به شخصیت‌های ویژه‌ای در عرصه‌های علمی، تربیتی و عملی دست پیدا کردند که در میان آنان حضرت ام‌البنین بعد از حضرت زهرا(س) سرآمد است و کمتر بانویی با این شخصیت ممتاز وجود دارد که در تاریخ نامش ماندگار باشد.

واعظ موسوی در خصوص راه‌های کسب شناخت و آگاهی بیشتر جوانان از حضرت ام‌البنین(س) تصریح کرد: جوانان می‌توانند با مطالعه کتاب‌هایی مانند «ریحانه‌الادب» و «مدینه، خیره الاحسان» نسبت به شخصیت این حضرت به شناخت و آگاهی دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات انسان معرفت خاصی در قلب خود نسبت به این انسان های باشخصیت و بزرگوار احساس می‌کند که به صورت کلی از دو طریق می‌توانیم به این معرفت دست یابیم. نخست اینکه آگاهی و شناخت خود را افزایش دهیم و دیگر اینکه گاهی اوقات چنان سیره عملی آنان به دل ما نشیند که گویی در صحن و سرای دلمان شاهد جانبازی‌های عباس‌بن علی(ع) هستیم. زمانی که ما با این انسان‌های بزرگ سنخیت داشته باشیم می‌توانیم علم و معرفت درونی نسبت به این خاندان به دست آوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha