• جمعه / ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401101610263
  • خبرنگار : 50477

امام جمعه گرگان:

انقلاب اسلامی زمینه ساز بالندگی زنان ایرانی

انقلاب اسلامی زمینه ساز بالندگی زنان ایرانی

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان با اشاره به خدمات بی بدیل انقلاب اسلامی در شکوفایی استعداد بانوان ایرانی، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی زمینه ساز بالندگی زنان ما در جامعه و حتی دنیا شد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه گرگان با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری، اظهار کرد: امروز سالروز وفات یکی از مادران اسوه تاریخ است که ادب، وفاداری و ولایتمداری را در وجود فرزندان خود نهادینه کرد.

وی با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا در ایران اسلامی از حضرت ام‌البنین (س) الگوبرداری کردند، افزود: تاریخ هیچ گاه فراموش نمی کند که مادران و همسران شهدای کشورمان چگونه عزیزان خود را با طیب خاطر و با ایمان قلبی به سعادت الهی روانه جبهه ها می کردند.

خطیب نماز جمعه گرگان با تاکید بر اینکه مادران و همسران شهدا تمام محنت دوری و فقدان عزیزان خود را  با نیت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تحمل کردند، خاطرنشان کرد: تکریم و تجلیل این اسوه های ایثار و فداکاری بر همه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان واجب است.

نورمفیدی در ادامه به ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب توسط رضا پهلوی ملعون اشاره کرد و گفت: رضاخان هم مانند ترفندهای امروز انگلیس و آمریکا تلاش کرد تا به زنان جامعه القا کند که حجاب مانع پیشرفت آنهاست اما وقتی موفق نشد مجبور شد توطئه کشف حجاب را در کشور پیاده کند.

وی با اشاره به خدمات بزرگ‌انقلاب اسلامی در راستای شکوفایی و میدان دادن به استعدادهای بانوان، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی تعداد بانوان پزشک، معلم، استاد دانشگاه، نماینده مجلس، فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به هیچ وجه با قبل از آن قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با دروغ خواندن شعار فریبکارانه ممانعت چادر برای پیشرفت زنان، اضافه کرد: در همین قضایای اغتشاشات اخیر همگان دیدند که دختران و بانوان ما چگونه دست رد به ندای فریبکارانه مستکبران پیرامون مساله حجاب زدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha