• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401101710742
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیر حوزه علمیه خراسان مطرح کرد:

ارتباط با اهل بیت(ع)؛ شرط نخست رشد طلاب

 ارتباط با اهل بیت(ع)؛ شرط نخست رشد طلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بررسی ویژگی‌های زندگی سردار سلیمانی باید در حوزه‌های علمیه و میان طلبه‌ها دیده شود، گفت: عامل رشد طلبه‌ها و شرط اول، ارتباط با اهل بیت(ع) بوده و این امر باید جزء برنامه روزانه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، امروز شنبه 17 دی در سفر به خراسان‌جنوبی و دیدار با طلاب برادر مدارس علمیه شهر بیرجند، با اشاره به عالم خیز بودن این استان، اظهار کرد: این ایام متعلق به دو شخصیت بزرگواری است که دارای تاثیراتی بوده‌اند؛ یک شخصیت سردار دل‌هاست و دیگری آیت الله مصباح یزدی که‌ در عالم فکر و اندیشه و مدیریت حوزه‌های علمیه تاثیرگذار بودند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر تامل در مورد این شخصیت‌ها، افزود: رهبر معظم انقلاب اشاره دقیقی به عظمت سردار سلیمانی داشتند که از این فرمایشات می‌توان درس گرفت که نباید از سردار سلیمانی شخصیت آسمانی و فرادرسی ساخت که نتوان از آن الگوگیری کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه سردار سلیمانی در روستایی بسیار دور دست و دورافتاده متولد شد، افزود: این سوال را باید مطرح کنیم که چگونه از یک فرد در یک گوشه‌ای از دنیا یک شخصیت تاثیرگذار ملی و بین المللی ساخته می‌شود؟.

خیاط ادامه داد: در حالی که ایشان نه درس آموخته رسمی دانشگاهی و نه درس آموخته مراکز حوزه است؛ اما با این وجود توانسته یک شخصیت باعظمت پیدا کند؛ حجم و علت تأثیرگذاری او را باید در همه مراکز مختلف نظامی، فکری و فرهنگی و شخصیت‌های علمی مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به سطح مطلوب اثربخشی سردار سلیمانی، تصریح کرد: بیش از ۷۰ خصوصیت از ایشان نام برده شده است و باید دید چگونه یک جوان روستایی می‌تواند به مرحله‌ای برسد که افتخار مکتبی را کسب کند و از او امروز نه تنها یک شخصیت بلکه یک مکتب یاد شود.

خیاط با بیان اینکه چه می‌شود که او در این سطح قرار گرفته که به‌ او عنوان مکتب داده شود که باید این امر را مورد بررسی قرار دهیم، افزود: بسیاری از طلبه‌ها شرایط اولیه زندگیشان حتی بهتر از سردار است؛ از طرفی زندگی سردار سلیمانی نیز قابل دقت، بررسی و پیگیری است.

وی به طلبه‌ها توصیه کرد این سوالات را هر روز از خود بپرسند و گفت: سعی کنید هر مقداری که می‌توانید در این راستا قدم بردارید؛ در این صورت خواهید توانست به سردار سلیمانی نزدیک شده و از او درس بگیرید.

خیاط با بیان اینکه شاید یکی از مهم‌ترین ارکان و عناصر که توانسته از این انسان چنین شخصیتی بسازد اوج اخلاص اوست، ادامه داد: اخلاص در زندگی این سردار، حرف اول را می‌زند و براین اساس هرکسی می‌خواهد سعه وجودی پیدا کرده و بزرگ شود باید به مبدا جاودانگی‌ها یعنی خدا پیوند بخورد.

وی با بیان اینکه به کار خود رنگ خدایی بزنیم یعنی کارهای خود را با یاد و نام خدا آغاز کرده و در ادامه خدا را درنظربگیریم، افزود: سردار سلیمانی فردی است که همه عمرش تلاش کرده شناخته نشود و یک قدم برای شناخته شدن برنداشته است؛ وی معتقد بود آنکه باید ببیند می‌بیند و عزت می‌بخشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این اساسی ترین رکن در شخصیت سردار سلیمانی است و اقدامات او از هرگونه شائبه‌ای پاک بوده است، تصریح کرد: او هیچ گاه برای دیده شدن تلاش نکرده، اما خدا اراده کرده او دیده شود.

خیاط با بیان اینکه سخت کوشی و مجاهدت دائم سردار سلیمانی، اظهار کرد: وی در طول این چهل سال لحظه‌ای آرامش نداشته و در حوزه مسائل فرهنگی و اخلاقی بسیار تلاش کرد تا دانش و شخصیت خود را متعالی سازد.

وی با اشاره به توجه سردار سلیمانی به کوچکترین اصول دینی، ادامه داد: وی متعبد بود و وقتی به این گونه مسائل توجه می‌کرد خدا نیز به او توجه می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ارادت به اهل بیت(ع) اوج و قله بوده و سبب اتصال بین ارض و سماء هستند، افزود: ارادت سردار سلیمانی به اهل بیت(ع) و عمق توجه ایشان به حضرت زهرا(س) زبانزد بود.

خیاط با اشاره به جان فشانی ایشان برای اهل بیت(ع)، اظهار کرد: سردار سلیمانی در میان توطئه دشمنان برای تخریب حرم حضرت زینب(س) با اخلاص و باغیرت در دفاع به میدان آمد و انواع و اقسام نیروها را در دنیا جمع کرد و نگذاشت تهدید و دشمنی‌ها اثرگذار شود و اگر اقدامات او نبود و با تمام وجود شخصا به میدان نمی‌آمد معلوم نبود بر حرم اهل بیت(ع) می‌گذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha