• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101811292
  • خبرنگار : 50214

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

مکتب سلیمانی مظهر غیرت، مردانگی و ولایت پذیری است

مکتب سلیمانی مظهر غیرت، مردانگی و ولایت پذیری است

ایسنا/یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه شهدا و ایثارگران، سندهای صداقت، پاکی، مجاهدت و تلاش در جهت حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی هستند، گفت: شهیدان در تاریخ پرشور و افتخار انقلاب اسلامی سند مظلومیت و حقانیت ملت غیور و همیشه قهرمان ایران هستند.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» در آیین سومین سالگرد شهادت دانشجوی شهید امیر حسین قربانی از شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، طی سخنانی غیرت و حمیت شهدا و رزمندگان را در هشت سال دفاع مقدس ضامن پیروزی ایران اعلام کرد و ادامه داد: عراقی‌ها با چپاول و دست‌اندازی به خاک و ناموس ایران، قصد داشتند ایران را مستعمره کشورهای استکباری کنند اما غیرت حسینی شهدا اجازه نداد تا چنین اتفاقی بیفتد و جان خود را در راه ناموس و وطن فدا کردند.

وی افزود: منزلت و جایگاه شهدا از آنچه که ما فکر می‌کنیم بالاتر است و براساس آیات قرآن آنها نزد پروردگار روزی می‌خوردند و زنده هستند و قرآن چنین ویژگی را تنها برای شهید ذکر می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهدا به ما آموختند که می‌توانیم با با وحدت و همدلی و در سایه تبعیت از ولایت فقیه در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنیم و دشمنان را شکست دهیم.

حجت الاسلام صداقت ضمن بیان اینکه شهدا نماد امنیت، علم و غیرت هستند، تأکید کرد: شهدای ما در مسیر ابا عبدالله الحسین (ع) گام برداشتند و ما امروز وظیفه داریم ادامه ‌دهنده خوبی برای راه، مسیرشهدا باشیم.

وی خون شهدا را پشتوانه و سرمایه انقلاب اسلامی دانست و گفت: امنیت و اقتدار امروزمان را مدیون از خودگذشتگی‌ها و رشادت‌های شهدا و جانبازان عزیزمان هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهید و شهادت را نباید فراموش کنیم، گفت: به برکت خون شهدا امروز ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار قرار گرفته است.

صداقت ضمن گرامی داشت سومین سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه حاج قاسم خدا را خیلی دوست داشت و خدا هم او را دوست داشت گفت : سید الشهدای مقاومت به هر کجا که می‌رفت از کوچک و بزرگ و حتی رهبر معظم انقلاب می‌خواست که برایم دعا کنید تا شهید شوم و با دشمنان با شدت برخورد می‌کرد اما بین با دوستان دستگیری و مهربانی می‌کرد.

وی عنوان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی با تمام وجودش باور کرد که شهدا زنده و حاضرند، از توانمندی شهدا استفاده کرد و در زندگی‌اش شهدا را فراموش نکرد؛ او نجوای شهدا را می‌شنید، حاج‌قاسم اگر با همه شهدای دیگر فرق داشت دلیلش این بود که صدای شهدای دیگر در گوشش بود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی  ورزشی شهرداری یزد تصریح  کرد: سردار شهید سلیمانی ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت زهرا (ع) داشت و هم قهرمان ملت ایران و هم امت اسلامی بود.
وی با تا کید براینکه مکتب سلیمانی مظهر غیرت، مردانگی و ولایت پذیری است  و هرگز از بین نمی‌رود افزود : شهید سلیمانی هم در میدان جنگ با تمام وجود، توانش را می‌گذاشت و هم در نیمه‌های شب دائم با خداوند راز و نیاز می‌کند.

صداقت در ادامه به ویژگی‌ها و خصوصیات دانشجوی نخبه شهید امیرحسین قربانی اشاره و اظهار کرد: شهید قربانی شهید مومنی بود که برای خدمت به مردم سفر کرد و امروز ما را شیفته خود کرده، زیرا شهادت او برای ما بسیار سنگین بود و امیدواریم راه او بیش از پیش شناخته شود.

وی تصریح کرد: ما شهدای زیادی داریم و داشتیم اما شهید قربانی الگوی شهید امروزی و خاص است که برگ برنده برای ما است که هیچ نحوی نمی‌توانیم این محصول را به‌دست مخاطب برسانیم، جز این‌که مسئولان به آن اهتمام بورزند و از این طریق می‌توانیم زندگی مومنانه وی را به جامعه معرفی کنیم.

حجت الاسلام «عباس زارع» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در سخنانی ضمن گرامی داشت سومین سالگرد دانشجوی شهید امیرحسین قربانی و سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی، پیام استانداریزد را به مناسبت سومین  سالگرد شهادت دانشجوی شهید امیرحسین قربانی را قرائت کرد.

مداحی و اجرای سرود و رونمائی از پوستر کتاب تورتورنتو از دیگر برنامه‌های این مراسم که مسئولان، خانواده معظم شهداء، نویسنده کتاب تورتورنتو و اقشارمختلف مردم ولایت‌مدار بهاباد در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، بود.

مکتب سلیمانی مظهر غیرت، مردانگی و ولایت پذیری است

مکتب سلیمانی مظهر غیرت، مردانگی و ولایت پذیری است

مکتب سلیمانی مظهر غیرت، مردانگی و ولایت پذیری است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha