• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401101912104
  • خبرنگار : 50204

آغاز مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در مناطق چهارگانه استان مرکزی

آغاز مانور تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در مناطق چهارگانه استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از اجرای مانور عملیاتی، تمرینی-آموزشی وزارت نیرو در مناطق ۴ گانه استان مرکزی آغاز شد.

محمود محمودی ۱۹ دی در مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو که با سناریوی زلزله انجام شد، هدف از انجام این مانور را  ارتقای سطح آمادگی و تمرین در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقام‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم با انجام این قبیل مانورها شاهد بروز کمترین میزان خسارت در تاسیسات برقی و خاموشی در شرایط بحرانی باشیم.

وی ضمن اشاره به این مهم که ۶۵ درصد انرژی استان در بخش مولد مصرف می شود، افزود: در  شرکت توزیع برق استان، ۱۲ شهرستان و ۱۷ منطقه عملیاتی و ۷۸۲ مشترک تحت پوشش قرار دارد و تلفات انرژی استان ۷.۹۲ درصد بوده که کمتر از میانگین کشوری است. پیک بار استان نیز در تابستان گذشته به ۹۵۶ مگاوات رسید. همچنین شاخص مهم خاموشی در استان به ۶ دهم دقیقه رسیده و مجموعه کنتورهای هوشمند به ۲۰ هزار دستگاه نزدیک شده است.

وی در خصوص مانور حوزه برق که از ۸ صبح امروز آغاز شده است، گفت: این مانور با پیش بینی زلزله ۶ ریشتری در سطح استان به مرکزیت شهرستان کمیجان و روستای کلوان پیش بینی شده و سناریو این است که در اثر این زلزله تعدادی از ساختمان ها و منازل و تجهیزات دستگاه های اجرایی شهر کمیجان آسیب دیده است و طبق بررسی های به عمل آمده امکان اصلاح شبکه آسیب دیده برق وجود ندارد و باید ۵ کیلومتر شبکه جدید احداث شود.

حشمت الله عباسی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی نیز اظهار کرد: اولین مانور آمادگی و واکنش در شرایط اضطراری در مقابله با بلایای طبیعی با رویکرد زلزله در منطقه مرکزی در قالب مانور یکروزه برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از اجرای این مانور تحلیل کمی و کیفی تجهیزات و امکانات استان های امدادرسان در این عملیات است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف این امکانات و تجهیزات و مهارت و توانمندی ها بتوان برنامه ریزی مناسبی در این خصوص داشت.

وی ارزیابی توانمندی و امکانات استان های معین را یکی از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است با شناسایی و ارزیابی تجهیزات و توان نیروها در استان های معین بتوان برنامه ریزی مناسبی داشت.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی بیان کرد: استان های معین در سطح وزارت نیرو برای استان مرکزی استان های البرز و همدان هستند که در مواقع اضطراری با تجهیزات خود باید متناسب با موضوع وارد عمل شوند.

عباسی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر در قالب اکیپ های مختلف در مانور درگیر هستند، بیان کرد: اکیپ های مختلفی از استان مرکزی در این مهم درگیر هستند. ۴ اکیپ در شرکت آب و فاضلاب استان، ۲ اکیپ در شرکت آب منطقه ای استان و یک اکیپ در نیروگاه و اکیپ هایی در توزیع برق استان برای این مانور آمادگی دارند.

وی با اشاره به اینکه هرکدام از شرکت‌های آب و برق سناریوی مربوط به خود را در این مانور دارند بیان کرد: پس از برگزاری مانور گزارشی از نقاط قوت و ضعف و آسیب شناسی برای تقویت توان نیروهای عملیاتی تهیه خواهد شد تا آمادگی لازم برای شرایط اضطرار در صنعت آب و برق استان وجود داشته باشد.

عباسی ادامه داد: این مانور، ۴ گانه است و در این سناریو شبکه دچار شکستگی می شود و قرار است در ۴ نقطه اراک اکیپ های آب و فاضلاب شکستگی را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقوع ناگهانی خرابی در شیرآلات و تصفیه خانه و آب اراک از دیگر اتفاقاتی است که در این مانور رخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی نیز به منظور آغاز این مانور در شهرستان کمیجان حضور داشت و با رمز "یا فاطمةالزهرا" دستور آغاز مانور را صادر  کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha