• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401101912129
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

شرایط متقاضیان مسکن در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

شرایط متقاضیان مسکن در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، شرایط متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مرکز استان را تشریح کرد.

وحید داعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۸۶ هزار و ۳۱۵ نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۳۲۴ نفر متقاضی استفاده از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت(فرزند سوم) هستند.

وی افزود: با اطلاع رسانی انجام گرفته متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهر بیرجند می‌توانند از تاریخ ۱۹ دی ماه با همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده به دفاتر پیشخوان دولت و در سایر شهرهای استان به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

داعی یادآور شد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند نیز تاکنون ۲۰۷۴ واحد توسط انبوه سازان وارد فاز اجرا شده است که ۱۲۱۱ واحد در مرحله فونداسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین یا واحد مسکونی تحویل افراد دارای سه فرزند و بیشتر می‌شود و از ۳۱ شهر خراسان جنوبی در ۲۹ شهر استان زمین به صورت ویلایی به متقاضیان این طرح واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: تأمین زمین در ۱۹ شهر استان انجام و طرح تفکیکی آن نیز مصوب شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی نسبت به تشکیل پرونده فیزیکی اقدام مبلغ بهای منطقه‌ای و هزینه آماده سازی را پرداخت کنند.

داعی با بیان اینکه بر اساس آئین‌نامه اجرایی این قانون در شهرهایی که مشکل تأمین زمین وجود داشته باشد، اولویت با خانواده‌هایی است که فرم ج آنها سبز و فاقد مالکیت باشند و در اجرای این قانون فرم ج متقاضیان که قرمز بوده و به سبز تبدیل می‌شود، اظهار کرد: سند مالکیت زمین‌ها مورد نظر در طرح فرزند آوری پس از پرداخت مبلغ آماده سازی و پرداخت آخرین قسط به نام متقاضی انتقال می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha