• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401101912161
  • خبرنگار : 50454

از بیان واقعیت‌های ارتقای تقسیمات کشوری تا دیدار گروه‌های سیاسی با استاندار

از بیان واقعیت‌های ارتقای تقسیمات کشوری تا دیدار گروه‌های سیاسی با استاندار

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت موضوع تقسیمات کشوری، گفت: باید به این موضوع توجه داشت که آیا همواره تبدیل روستا به شهر، شهر به بخش یا بخش به شهرستان ارتقا محسوب می‌شود؟ یا ممکن است معایبی هم بر آن مترتب باشد؟ درواقع لازم است در این حوزه به صورت واقع‌گرایانه معایب و مزایای طرح مورد بررسی قرار گیرد.

حسین کاووسی ۱۹ دی ماه با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران_ ایسنا با اشاره به اینکه ایسنا یکی از خبرگزاری‌های حرفه‌ای و با انصاف محسوب می‌شود، اظهار کرد: رسانه‌های معتبر درون کشور مانند خبرگزاری ایسنا باید به انتقاد سازنده در حوزه‌های مختلف بپردازند چراکه تنها راه برون رفت از مشکلات، تاکید بر این نوع از انتقادات منصفانه و سازنده در کنار دیدن و انتشار اقدامات ارزنده دولت است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه برخی رسانه‌هایی در سطح کشور و استان برجسته شده‌اند که اصول حرفه‌ای رسانه را رعایت نمی‌کنند و به هر طریقی دنبال جذب مخاطب بوده و خطوط قرمز اخلاقی و حرفه‌ای را زیر پا میگذارند و سایر رسانه‌هایی که قصد دارند این خطوط و  اصول حرفه‌ای را رعایت کنند، جایگاه خود را موقتا متزلزل می‌بینند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود برخی ضعف‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی، افزود: در برخی از این پیام‌رسان‌ها با وجود اینکه امروزه گسترش زیادی پیدا کرده‌اند اما متاسفانه برخی معایب وجود دارد که لازم است این معایب رفع شوند.

اهمیت برگزاری دوره‌های سواد رسانه برای مدیران

کاووسی عنوان کرد: در مرحله اول باید مدیران دارای سواد رسانه‌ای قوی باشند و در مرحله بعد مردم از این سواد بهره‌مند شوند، درواقع مدیرانی که روحیه انتقادپذیری و تحمل پاسخگویی به سایرین را نداشته باشد، معضل بزرگی به شمار می‌آیند، امروز نیز شاهد هستیم تعداد محدودی از رسانه‌های غیرحرفه‌ای موجود درحال هدایت ذهن برخی مدیران هستند و آن‌ها را از فضای واقعی دور می‌کنند، بنابراین تقویت سوادرسانه‌ای به صورت مستمر و مبتنی بر تغییرات پرسرعت فضای رسانه ی مدیران بسیار حائز اهمیت است. همچنین باید مدیران این موضوع را مدنظر داشته باشند که رسانه‌ها زبان گویای جامعه و مردم هستند و به همین جهت مسئولان باید پاسخگوی آن‌ها باشند و حقوق رسانه‌ها را به درستی رعایت کنند.

وی تصریح کرد: بیان روایت اول درخصوص اتفاقات و وقایع درون کشور توسط رسانه‌های حرفه‌ای داخلی یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه در غیر این صورت روایت اول توسط برخی منابع غیررسمی و رسانه‌های غیرحرفه‌ای و گاهی دشمن و به زعم خودشان منتشر شده و همین امر موجب می‌شود کارکرد و اثرگذاری منابع داخلی تضعیف و سایر منابع تقویت شود.

دیدار گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب با استاندار

کاووسی در ادامه  یادآور شد: ان شاءالله در آینده‌ای نزدیک و بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته، نشست‌های جداگانه و مشترکی با جریانات سیاسی مخالف و موافق دولت که چهارچوب‌های نظام و اصول قانون اساسی را ملاک ابراز نظرات و عملکرد خود دارند، برگزار خواهیم کرد و از نظرات، انتقادات و راهنمای‌های آن‌ها، جهت پیشبرد اهداف و اقدامات دولت بهره خواهیم برد.

واقعیت‌های ارتقای تقسیمات کشوری

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اهمیت موضوع تقسیمات کشوری، بیان کرد: باید به این موضوع توجه داشت که آیا همواره تبدیل روستا به شهر، شهر به بخش یا بخش به شهرستان ارتقا محسوب می‌شود؟ یا ممکن است معایبی هم بر آن مترتب باشد؟ درواقع لازم است در این حوزه به صورت واقع‌گرایانه معایب و مزایای طرح مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن این معایب و مزایا به اطلاع مردم رسانده شود تا جامعه و منطقه موردنظر، براساس واقعیت‌های موجود در قوانین و مقررات داخلی ایران، تصمیم‌گیری و درخواست‌های خود را ارائه کنند.

وی افزود: طرح‌هایی از قبیل تبدیل نقاط جمعیتی به روستا، ارتقای به بخش و همچنین ارتقای بخش به شهرستان در دستور کار دفتر تقسیمات کشوری استانداری در حال بررسی است و خوشبختانه برخی از طرح‌ها به وزارت کشور ارسال و در حال پیگیری برای طی شدن مراحل آن‌ها هستیم.

کاووسی ادامه داد: با پیگیری های استاندار و سایرین، بخش فلارد نیز در این دولت به شهرستان ارتقا یافت و در آینده‌ای نزدیک، فرمانداری این شهرستان نیز افتتاح خواهد شد.

روند انتصابات در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری درخصوص انتصاب مدیران، فرمانداران و ... در استان، عنوان کرد: پس از انتصاب استاندار، کمیته انتصابات تشکیل شد که این کمیته در یک مرحله نیز تقویت شد و همواره درصدد معرفی نیروهای بررسی شده به استاندار بوده و بر این اساس، ایشان هم مرحله رایزنی با وزرا یا روسای سازمان‌ها را به صورت مداوم در دستور کار خود داشته است.

کاووسی اضافه کرد: در دولت فعلی، حوزه انتصابات در کشور نسبت به گذشته روند کندتری را در پیش گرفت، البته این موضوع هم می‌تواند مزایا و هم معایبی به همراه داشته باشد.

 وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز درصد تغییر مدیران، فرمانداران، مدیران کل و... در میانگین کشوری قرار دارد، البته تغییراتی که در حوزه عمل مستقیم استاندار بوده، از قبیل معاونین استاندار، مدیران کل ستادی استانداری، فرمانداران و بخشداران، درصد تغییرات بالای ۸۰ درصد است ولی در حوزه مدیران کل ادارات و سازمان‌ها، برخی وزارت‌خانه‌ها نیز در این خصوص همکاری مناسبی با استانداران نداشته که این گلایه نیز توسط استاندار استان و سایر استانداران به صورت مداوم به اطلاع وزیر کشور و حتی رئیس محترم جمهور نیز رسیده است، بنابراین کند بودن انتصابات تنها مختص یک استان نیست و در سطح کشور مشاهده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha