• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401101912609
  • منبع : نمایندگی سمنان

خاطره‌گویی عملیات کربلای ۵ در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

خاطره‌گویی عملیات کربلای ۵ در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

ایسنا/سمنان به مناسبت سالروز عملیات کربلای پنج، صبح امروز ۱۹دی ماه سال جاری محفل خاطره گویی عملیات کربلای پنج با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده معزز ولی فقیه در استان سمنان، دکتر قدس رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه و جمعی از فرماندهان، راویان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در سالن امام رضا(ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

نماینده معزز ولی فقیه در استان سمنان عملیات کربلای ۵‌ را یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: ۳۶ سال پیش در چنین روزی عملیات کربلای ۵‌ با رمز یا زهرا(ع) در مناطق عمیاتی شلمچه و شرق بصره‌ با فداکاری و رشادت های فراوان مبارزه کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی ادامه داد: شب‌های عملیات کربلای ۵ از شب‌های قدر انقلاب اسلامی بود و حماسه‌ها و اقدامات ماندگاری در این شب‌ها توسط رزمندگان اسلام خلق شده و رزمندگان با اجرای عملیات کربلای ۵ اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه سمنان گفت: در گام دوم انقلاب روایت هوشمندانه، واقع‌بینانه و هنرمندانه حماسه‌های دفاع مقدس برای نسل جوان از موضوعات مهم است و برای تحقق این مسئله اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفته که یکی از آن ها برگزاری ویژه‌ برنامه‌های شب خاطره عملیات‌ها است که به مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با حضور هرچه بیشتر مردم و به ویژه جوانان در این مراسم بتوانیم نقش موثری در نشر مفاهیم و خاطرات دفاع مقدس در بین آحاد مردم جامعه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز، بیان کرد: ۱۹ دی ماه هر سال یاد آور فریادهای یا زهرایی است که قلب دشمن را در خاک شلمچه لرزاند و هراس را برای دشمن اشغالگر به ارمغان آورد و یادآور رشادت‌های بی‌نظیر سربازانی است که بی‌محابا برای آزادی خاک میهن به قلب دشمن زدند و بسیاری به شهادت رسیدند.

دکتر کامران قدس گفت: از خودگذشتگی ارزشمند و معنوی در دوران دفاع مقدس برای ما "یادآوری" است تا ما بدانیم که چه وظیفه سنگینی بر دوش ما قرار گرفته و این آرامش و امنیتی که امروز داریم به راحتی به دست نیامده و انسان های با ارزشی چون شما عزیزان از خون خود گذشت کردند که این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم و گرامی داشتن شهیدان به عنوان افرادی که در راه آرمان و عقیده خویش جنگیده و با خون خویش از وطن و ناموس و اسلام دفاع کرده اند، همانند فرهنگ اصیل و پایدار در ادبیات ایران رسم بوده و امروز وظیفه ما انتقال ارزش های آنان به نسل های آینده است.

خاطره گویی توسط حجت الاسلام فریدون ، حسین علی احسانی ، دکتر نجمه فائز و رجب یحیی  از رزمندگان حاضر در عملیات کربلای ۵، پخش کلیپ، رونمایی از تولیدات فرهنگی استان سمنان در زمینه دفاع مقدس و تقدیر از رزمندگان دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

به گزارش ایسنا؛ ۱۹ دی‌ماه، سالروز عملیات پیروزمندانه کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ یکی از نقاط برجسته دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید. این‌ عملیات‌ با رمز مبارک‌ یازهرا(سلام الله علیها) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز ‌شد و پس از پایان این عملیات طولانی بود که تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ افزایش یافت.
همچنین در این آیین از دو کتاب مرتبط با دفاع مقدس رونمایی شد.
خاطره‌گویی عملیات کربلای ۵ در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

خاطره‌گویی عملیات کربلای ۵ در دانشگاه علوم پزشکی سمنان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha