• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401102013336
  • خبرنگار : 50036

شناسایی حلقه مفقوده شتاب‌دهنده‌ای برای شرکت‌های همدانی

شناسایی حلقه مفقوده شتاب‌دهنده‌ای برای شرکت‌های همدانی

ایسنا/همدان دبیر اجرایی اجلاسیه همدان مرکز جهانی طب سینایی، از حضور و پای کار بودن فعالان در بخش‌ها، تیم‌ها و تولیدکنندگان محصولات گیاهان دارویی همدانی سخن گفت و تأکید کرد: تعامل همه جانبه و تلاش برای ایجاد هم افزایی، حلقه مفقوده شتاب‌دهنده ای برای شرکت های همدانی و سایر فناوران و تیم‌های ایرانی و خارجی خواهد بود.

محمد صیفی‌کار با حضور در مجموعه تولیدکنندگان محصولات گیاهان دارویی همدان، پیرامون ظرفیت ها و وضع موجود گیاهان دارویی و داروهای گیاهی همدان مطرح کرد: انرژی و تلاش شرکت های همدانی و ایرانی طی این سال ها قابل تقدیر و ارزشمند است و در کنار آن بهره از تجارب نیروی انسانی شرکت های مطرح جهان که در این حیطه کارآمد و دارای برند هستند، نیز می تواند یک فرصت ارزشمند و پایه‌ای‌ باشد.

وی افزود: تاکنون ۳۱۵ گونه گیاه دارویی در همدان احصاء شده است و دبیرخانه کنگره در کنار تشکیل بانک اطلاعاتی از شرکت های بومی استان و سایر شرکت های ایرانی، ۱۴ شرکت فعال آلمانی را در حطیه مذکور شناسایی کرده که با توجه به اینکه ما دارای ظرفیت تولید و فرآوری و بسته بندی هستیم، شرکت‌های آلمانی نیز می‌توانند به توسعه فعالیت و رونق کسب و کار مجموعه های نوپای فعال در حیطه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی کمک کنند.

صیفی‌کار گفت: این شرکت ها می توانند شتاب‌دهنده های شناخته شده و فعالی در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی برای سه مخاطب اصلی خود باشند که این مخاطبان شامل «استارتاپ‌ها و تیم‌های حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی»، «فناوران و محققان» و «کارآفرینان» هستند بنابراین شاهد خدمات مختلفی در حوزه‌های مدیریت کسب و کار، کارآفرینی زیستی، تولید، توسعه فناوری، برندسازی، فروش و بازاریابی خواهیم بود و در کنار فناوران «صنعت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی»، فعالان عرصه های «بیومتریال آرایشی و بهداشتی» و «دانشجویان و طیف علاقمند» نیز از این خدمات و دستاوردها بهره خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه دبیرخانه، حلقه وصل شرکت های فعال و نیروی انسانی متخصص این حیطه بوده و تجربه نیروی انسانی جزء ارزشمندترین دارایی های یک کشور است، ادامه داد: همچنین گفتمان سازی و فرهنگسازی در بهره جستن مردم از طب ایرانی و کاهش هزینه های درمانی از مهمترین وظایف دبیرخانه است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کنگره همدان مرکز جهانی طب سینایی، صیفی‌کار اظهار کرد: در نهایت آنچه شاهد آن خواهیم بود نیل به فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، آشنایی با دستاوردها، محصولات تولید شده و بسط و تقویت ظرفیت‌های موجود در این مجموعه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha