• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102013427
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان مطرح کرد:

کوتاهی در بیان و رسیدگی به مظلومیت ۶۸ دانش‌آموز شهید بروجرد

کوتاهی در بیان و رسیدگی به مظلومیت ۶۸ دانش‌آموز شهید بروجرد

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: در بیان مظلومیت ۶۸ دانش‌آموز شهید بروجرد کوتاهی شد است.

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی در همایش ملی حقوق کودک در پرتو قواعد حقوق بشردوستانه که ۲۰ دی‌ماه در سالن دکتر زرین‌کوب اداره ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: از روزی که در سال ۶۱ هجری در کربلا استکبار فرزند ۶ ماهه سیدالشهدا را شهید کرد رسم کودک‌کشی در عالم رسم شد.

وی تصریح کرد: از روزی که عالم جلیل القدر آیت الله العظمی بروجردی یک مبارزه علمی شروع کرد و فقهی را بنا نهاد و این فقه به دست شاگرد ایشان امام را حل افتاد و امام این فکر را به درس عملی جهاد تبیین تبدیل کرد مکتبی برای آن بنا نهاده شد و این پرچم بلند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: این مکتب ادامه پیدا کرد تا رسید به سال ۶۵ که مادران فرزندان خود را به مدرسه فرستادند و هیچ وقت به صورت ظاهری برنگشتند از همان روز ندای یاالثارات الحسین بلند و در بروجرد کربلایی ایجاد شد.

هاشمی ادامه داد: مجامع بین المللی روزی پاسخگوی این مسئله هستند تا کی می‌تواند ساکت باشند خیلی کوتاهی کرده‌ایم این مدرسه باید قبله، امامزاده، حرم می‌شد و حریم پیدا می‌کرد ولی نشد.

وی عنوان کرد: مطالبه ما مطالبه جدی است و به دنبال نبش قبر نیستیم اما در بیان و رسیدگی به مظلومیت این کودکان کوتاهی شده است، وقتی با دادن یک فراخوان برای بزرگداشت این شهدای دانش آموز این‌گونه با استقبال ندا پاسخ داده می‌شود یعنی می‌توان با همت و تلاشی جهاد گونه به پیروزی رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اضافه کرد: این همایش و مقالات می‌ماند و پرچم این جهاد در بروجرد برافراشته شده است و در گام‌های بعدی در لرستان، ایران و جهان تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha