• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401102214806
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

صنایع دستی به کمک توسعه مناطق محروم کرمانشاه می‌آید

صنایع دستی به کمک توسعه مناطق محروم کرمانشاه می‌آید

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سرمایه کم و اشتغالزایی پایدار را از ویژگیهای صنایع دستی برشمرد و گفت: رونق گرفتن و ترویج صنایع‌دستی در مناطق محروم استان توسعه این مناطق را به دنبال دارد.

محمدرضا سهیلی در نشستی پیرامون توسعه صنایع‌دستی در مناطق محروم استان برای اشتغالزایی بین اقشار کم برخوردار جامعه که با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، قرارگاه بسیج سازندگی سپاه استان، بنیاد علوی، بنیاد برکت، فعالان بخش خصوصی و گروه‌های جهادی برگزار شد، اظهار کرد: انجام کار جهادی در حوزه صنایع‌دستی نیاز امروز استان کرمانشاه است.

وی گفت: در این حوزه اعتبارات تبصره ۱۶ راداریم که اساس آن ایجاد اشتغال و کارگاه‌های کوچک است که متاسفانه بدلایلی از جمله عدم نظارت‌های منطقی گاها شاهد انحراف این اعتبارات بوده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: موضوع دیگر بحث آمارها در این زمینه است که باید سعی شود به طرف شفاف‌سازی حرکت کنیم تا جامعه هدف بصورت مشخص مورد حمایت قرار گیردT زیرا اشتغالزایی در این حوزه با توجه به میزان وجود افراد محروم و نداشتن سرمایه مناسب می‌تواند راحتترین اهرم ایجاد اشتغال ارزان قیمت باشد.

وی هدف از تشکیل این نشست را برنامه‌ریزی برای پیشبرد امور به نحو احسن و همچنین تقسیم کار و تقسیم بندی استان و همفکری در این زمینه دانست و گفت: باید تلاش کنیم برای هر منطقه‌ای یک سند تحول و توسعه ایجاد کنیم و با انجام کار کارشناسی مسائل را به صورت عملیاتی پیش ببریم.

سهیلی افزود: هدفمندی تسهیلات و آموزش مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند به ایجاد اشتغال در این حوزه کمک کند.

وی ادامه داد: مسئله فروش یکی دیگر از دغدغه‌های مهم و همیشگی صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی است که برای حل این مشکل با هلدینگ‌های بزرگ برای خرید تضمینی و فروش محصولات صنایع‌دستی استان توافق‌هایی انجام شده که می‌تواند به رونق تولید در این زمینه کمک بسیاری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: هر کدام از دستگاه‌ها با ارائه مدل کاری خود ضمن تبیین، به یک مدل واحد و جامع برای قرارگیری به عنوان الگوی عمل اقدام کنند تا یکی از اصلی‌ترین مشکلات استان که بیکاری است، مرتفع شود.

در پایان جلسه مقرر شد ضمن شناسایی زمینه‌های مشترک کاری یک قرارگاه مشترک عملیاتی برای انجام امور با مشخص کردن شرح خدمات و تقسیم کار و مناطق حوزه کاری تشکیل و یک گام اساسی برای رفع معضل بیکاری برداشته شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha