• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401102315491
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه ملایر خطاب به سخنرانان و مداحان:

برخی بدون داشتن راهکار عملی فقط می‌گویند باید "جهاد تبیین" را جدی گرفت!

برخی بدون داشتن راهکار عملی فقط می‌گویند باید "جهاد تبیین" را جدی گرفت!

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر گفت: دشمن از هر ابزاری علیه نظام استفاده می کند اما متاسفانه برخی سخنرانان و مداحان در تمام مجالس خود فقط می گویند باید تبیین را جدی گرفت و راهکار عملی ندارند.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده جمعه ۲۳ دی‌ماه در خطبه های نمازجمعه شهر ملایر، با اشاره به ضرورت شناخت سیاست دشمن توسط شیعیان اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، باید جهاد تبیین را در مطبوعات، صداوسیما و دیگر حوزه ها جدی گرفت.

ارزنده با بیان اینکه دشمن از هر روشی برای پیشبرد اهداف خود به نحو مطلوب استفاده می کند، افزود: آیا مداحان و سخنرانان، علم خود را به روز کرده و  مشکلات جامعه و هجمه دشمن را در مجالس خود بیان کردند؟ آیا اساتید دانشگاهی لابه لای مباحث درسی به جهاد تبیین پرداختند؟

وی با اشاره به هجمه سنگین دشمن در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما هر روز پنج ساعت در اختیار آموزش و پرورش هستند و تبیین معلم و تبلیغ چهره به چهره او، در این زمینه بسیار اثرگذار است.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه جوانان در اختیار ما هستند اما متاسفانه از این اختیارات و امکانات به درستی استفاده نمی کنیم، گفت: در اغتشاشات اخیر برخی مسئولان نظام حرف های بی جایی زدند، حتی افرادی در هیات دولت از جمله وزیر دولت حرف های غلطی گفتند.

ارزنده خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: این مردم اگر از دیگران انتظار داشتند، از شما انتظار ندارند که کسی در دولت شما اصل دین را در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر، منکر شود.

وی با بیان اینکه از این دولت مردمی و انقلابی چنین انتظاری نمی رود، از نمایندگان مجلس خواست که وزیر مربوطه را به علت توهین صریح به ارزش های دینی استیضاح و از کابینه دولت اخراج کنند.

ارزنده در ادامه با اشاره به زندگی کوتاه حضرت زهرا(س) تصریح کرد: ایشان با وجود زندگی کوتاه دنیایی، الگوی زن و مرد جامعه بشری شد. اینکه روز میلاد حضرت زهرا(س) را روز مادر و روز زن نامیدند به علت این است که قبل از اسلام همه چیز بستگی به مردان داشت و تنها مردان ارزش داشتند.

وی با بیان اینکه قبل از اسلام زنان برای برطرف کردن نیازهای مردان در جامعه زندگی می کردند، افزود: این تفکر به قدری در جامعه بشری قبل از اسلام رسوخ کرده بود که خود زنان هم پذیرفته بودند که باید در خدمت مردان باشند.

ارزنده با تاکید بر اینکه اسلام برای زن و مرد هر کدام ارزش و استقلال متعلق به خود را قائل شد، گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی شد و به جامعه فهماند که زن می تواند با وجود مراقبه، در جامعه اثرگذار باشد. زنان برای داشتن حیات طیبه، باید با وجود حفظ عفت و حجاب، در جامعه اسلامی اثرگذار باشند.

امام جمعه ملایر با اشاره به تاکیدات حضرت زهرا(س) بر حفظ ارتباط دیانت و سیاست، تصریح کرد: طبق فرموده حضرت زهرا(س)، دینداری که سیاست نداشته باشد ابوموسی اشعری و سیاست مداری که دین نداشته باشد عمروعاص است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی همه انسان ها است، افزود: مادران و همسران شهدا و دیگر زنان جامعه اسلامی ما از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کردند و برای اسلام از همه چیز خود گذشتند.

وی زمان شناسی را از خصوصیات یک انسان مومن و متدین دانست و گفت: پس از گذشت چندین روز از توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو، راهپیمایی علیه این اقدام امروز توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام شد؛ این گونه عمل کردن به معنای به موقع عمل نکردن و به موقع حضور پیدا نکردن است که به دشمن جرات می بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha