• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401102315545
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

توسعه رویدادهای هنرمحور در جامعه امروز ضروری است

توسعه رویدادهای هنرمحور در جامعه امروز ضروری است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: توسعه رویدادهای هنرمحور به علت تاثیر مستقیم هنر بر مخاطب چه از نظر بصری چه از نظر مفهومی در جامعه امروز ضروری است.

میثم نمکی، امروز(جمعه، ۲۳ دی) در آیین پایانی رویداد شهید اردهال، اظهار کرد: جذابیت قابل توجه رویدادهای هنر محور برای مخاطبان و اشتیاق آنها به این رویدادها در انتقال مفاهیم، مضامین و پیام‌ها کمتر به آن پرداخته شده است که برگزاری رویدادهای هنر محور از جمله رویداد شهید اردهال تداعی کننده این فرهنگ و آیین مهم است. 

وی اظهار کرد: جامعه ما نیازمند استفاده بیشتر از زبان هنر در عرصه و موضوعات فرهنگی و مذهبی است که می‌تواند عامل ایجاد پیوند و ارتباط بیشتر و مستقیم تر با حوزه فرهنگ در تولیدات فاخری شود که این تولیدات خواهد توانست در جامعه با استقبال بیشتری روبرو شود.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، تصریح کرد: فعالیت‌هایی چون  رویداد شهید اردهال می‌تواند با همکاری‌های بین بخشی سرعت بیشتری بگیرد و نهادینه شود تا در کنار حلاوت‌های زیارت معنوی بزرگان، تحفه و سوغاتی از تولید اثر فرهنگی با عطر و روح معنویت را در زندگی ما ساری و جاری کند.

رویداد شهید اردهال بیانگر هنر، سنت و معنویت کاشان است

همچنین فرماندار کاشان گفت: رویداد هنری شهید اردهال، یک رویداد ارزشمند و بیانگر هنر، سنت و معنویت منطقه کاشان با معرفی حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) است.

محمدشریف زارعی در این آیین هنری، اظهار کرد: برگزاری این برنامه هنری، یک گام موثر برای انتقال مفاهیم معنوی و شخصیت بزرگوار حضرت سلطانعلی است که کمتر شخصیت آن حضرت معرفی شده است.

زارعی افزود: نقش هنرمندان با طرح ایده‌های مختلف در رویداد شهید اردهال می‌تواند مفاهیم انقلابی و ارزشی را در شهر کاشان و کشور تبیین کند و امیدواریم که برگزاری این حرکت فرهنگی از سوی هنرمندان و متولیان حوزه هنری در کاشان و استان اصفهان با همکاری و همراهی دستگاه‌های شهرستان استمرار یابد.

نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری کاشان سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کاشان، اداره تبلیغات اسلامی، امامزاده علی ابن باقر علیه السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان  از ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha