• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401102416233
  • خبرنگار : 50184

استاندار کرمانشاه:

دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کند  

دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کند  

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه بر ایفای نقش رسالت اجتماعی دانشگاه نسبت به محیط پیرامون و اثرگذاری جدی در بهبود زندگی مردم تأکید کرد.

محمد طیب صحرایی در نشست با هیات رئیسه دانشگاه رازی کرمانشاه، بر ایفای نقش رسالت اجتماعی دانشگاه نسبت به محیط پیرامون و اثرگذاری جدی در بهبود زندگی مردم تأکید کرد و افزود: به یک دانشگاه جهانی اما اثر گذار در اقلیم خود نیاز داریم و باید بیش از پیش در محیط خود اثر بگذاریم.

وی افزود: اکنون در ظرف زمانی و مکانی ویژه قرار داریم و با مجموعه متراکمی از مسائل مواجه هستیم که کلیدواژه آن «کرمانشاه» است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحول و توسعه این استان استفاده کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد استان کرمانشاه افزود: در پروژه‌های مختلف استان به عنوان مثال برای راه اندازی مرز هوشمند، ما نیاز به مشارکت تخصصی دانشگاه در حوزه پردازش، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت داریم و دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی خود را ایفا نماید.

استاندار کرمانشاه خواستار استفاده از ظرفیت خوشه‌های دانشجویی برای پیشبرد پروژه‌های استان شد و افزود: یکی دیگر از حوزه های نیازمند توجه، حوزه «اشتغال» است و باید نسبت به ترویج فرهنگ کار، کار تیمی و فرهنگ مدارا توجه جدی صورت گیرد.

صحرایی همچنین بااشاره به معضل بیکاری در استان تاکید کرد: باید در دوره کارشناسی موتور کارآفرینی دانشجویان روشن شود، این مهم را می‌توان در اردوها به شکل هدفمند برنامه‌ریزی کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان، بر تشکیل جلسات با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه تأکید کرد و گفت: اساتید دانشگاه باید در توسعه کرمانشاه ایفای نقش نمایند و تراوش علم و فضل و پژوهش دانشگاهیان بر توسعه این استان اثر بگذارد.

دانشگاه باید مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کند  

طرح بورسیه شغلی در صنعت در کرمانشاه اجرا می‌شود

در ادامه دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه پرداخت و گفت: با برنامه‌ریزی و تدابیر صورت گرفته، در شرایطی که در بیشتر دانشگاه‌های کشور کلاس‌های درس به صورت مجازی در جریان بود، از ۲۷ شهریور ماه کلاس‌های دانشگاه رازی به شکل حضوری از سرگرفته شد.

رئیس دانشگاه رازی  به دستاوردها و موفقیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه اشاره و بیان کرد: ارتقاء یازده پله‌ای رتبه دانشگاه رازی در نظام ISC و کسب عنوان سرآمد علمی کشور توسط پروفسور شمسی‌پور عضو هیأت علمی دانشگاه  از جمله توفیقات دانشگاه در حوزه‌های پژوهشی در سال جاری است.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه رازی پس از دانشگاه تهران، دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی (دکتر دانیال کهریزی و دکتر یاسر شهبازی) در رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی به عنوان پژوهشگر برتر کشور معرفی شدند که مایه بسی افتخار برای جامعه دانشگاهی و استان کرمانشاه است. همچنین از دانشگاه رازی، تعداد پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان از پنج نفر به هفت نفر و تعداد پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان از ۱۵ نفر به ۱۷ نفر افزایش یافته است.

احمدی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز احداث پارک علم و فناوری دانشگاهی توسط دانشگاه رازی گفت: مجوز تأسیس پارک علم و فناوری بیستون صادر شده و امیدواریم برای احداث این مجموعه از کمک و عنایت استاندار بهره‌مند باشیم.

وی تأمین تجهیزات های‌تک دانشگاه و راه‌اندازی پارک علم و فناوری بیستون دانشگاه را از جمله حوزه‌های نیازمند مساعدت مالی از سوی استانداری برشمرد و افزود: یکی از اولویت‌های دانشگاه در حال حاضر، تأسیس پارک علم و فناوری بیستون است و امیدواریم برای تسریع در اجرای این پروژه بودجه مناسبی از سوی استانداری تخصیص یابد.

احمدی همچنین به دغدغه رئیس جمهور در سفر به استان کرمانشاه مبنی بر ضرورت توجه به اشتغال جوانان اشاره کرد و افزود: دانشگاه رازی طرح بورسیه شغلی در صنعت را با هدف کاهش معضل بیکاری و نیز ایجاد تحول در مجموعه دانشگاه در دست اقدام دارد و برای عملیاتی شدن این مهم نیز نیاز به حمایت استاندار داریم.

وی همچنین خواستار اهتمام ویژه برای بهره‌مندی از حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی در کارگروه‌های تخصصی استانداری شد و گفت: اعضای هیأت علمی دانشگاه بدون چشمداشت و صرفاً برای پیشبرد علمی و تخصصی امور می‌توانند نقش مؤثر و هدفمندی در این کارگروه‌ها داشته باشند، لذا پیشنهاد می‌شود که در هر کارگروه حداقل یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه حضور داشته باشد.

 احمدی با اشاره به تلاش دانشگاه رازی برای ارتباط با صنعت، پیشنهاد عضویت ریاست دانشگاه مادر استان در هیأت مدیره صنایع مادر با هدف تسهیل در برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد دانشگاه و صنعت را مطرح کرد و افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود دفتر ویژه‌ای برای تسهیل ارتباط با صنعت در دانشگاه مستقر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha