• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401102416276
  • خبرنگار : 50136

با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات:

طرح نجما در آذربایجان غربی کلید خورد

طرح نجما در آذربایجان غربی کلید خورد

ایسنا/آذربایجان غربی عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران(نجما) در آذربایجان غربی آغاز شد. با این فاز از اجرای طرح نجما بیش از ۲ هزار کیلومتر دیگر به زیرساخت های مخابراتی آذربایجان غربی افزوده شود.

به گزارش ایسنا، سلطانی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در جلسه امضا تفاهم نامه اجرای نجما در استان و آغاز عملیات اجرای این طرح با بیان اینکه نجما از جمله طرحهای جهادی است که لازمه موفقیت در اجرای آن مدیریت جهادی و حمایت است، گفت: طرح نجما در ۸ استان در حال اجرا است که آذربایجان غربی نیز جزو این استانها است، همچنین این طرح در ۸ استان در مرحله ارزیابی و در ۱۵ استان نیز در مرحله طراحی است. 

وی با اشاره به مزایای طرح نجما (نهضت جهادی فیبر نوری) گفت: حرکت به سمت شهر هوشمند، توسعه فناوری و بهبود شاخصهای IDI، پاسخگویی به نیاز مشتریان و افزایش ضریب نفوذ خانوار باند پهن و ارتقای پایدار شبکه ارتباطی با گسترش شبکه فیبر مخابرات از مزایا طرح نجما در فاز اول است. 

مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به طرح توسعه فیبرنوری (نجما)، افزود: اجرای طرح نجما در مناطق و ارایه سرویس باند پهن بر این بستر مشکلات مخابراتی در استان‌ها را بهبود می بخشد.

سلطانی با اشاره به اهمیت و نقش توسعه فیبر نوری در ایجاد اشتغال و درآمدزایی تصریح کرد: فیبر نوری از صنعتهای پیشرو دنیا است اما توسعه این صنعت نیازمند سرمایه گذاری است. 

وی گفت: یکی از الزامات مهم در تحقق شعار سال توجه به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت‌های این حوزه است و دولت سیزدهم نیز به حکمرانی دیجیتال و دولت هوشمند تأکید ویژه‌ای دارند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه توسعه فناوری های نوین ارتباطی یکی از مهم ترین عوامل رشد اقتصادی کشور است و نقش بسزایی را در فرآیند جهانی شدن ایفا می کند، گفت: فناوری ارتباطات با سرعت در حال پیشرفت است و شرکت های مخابراتی برای پاسخ به نیازهای مشتریان خود باید با این سرعت فناوری های خود را ارتقاء و به روز رسانی کنند. 

وی ادامه داد: مخابرات ایران با وجود همه مشکلات پیش رو با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و طرح نجما در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha