• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401102416518
  • خبرنگار : 50126

یادواره‌ای برای رئیس بیمارستان امام ایلام در دوران دفاع مقدس

یادواره شهید محمدرضا فتاحی در ایلام برگزار شد

یادواره شهید محمدرضا فتاحی در ایلام برگزار شد

ایسنا/ایلام امروز در مراسمی یاد و خاطره شهید "محمدرضا فتاحی" ، مسئول بیمارستان امام خمینی (ره)و بیمارستان شهید سلیمی در دوران دفاع مقدس گرامی داشته شد.

سردار "جمال شاکرمی" ، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام امروز، ۲۴ دی‌ماه در آیین بزرگداشت یادواره شهید "محمدرضا فتاحی"  که در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام برگزار شد، با بیان اینکه تجلیل و مراسم بزرگداشت شهید فتاحی تجلیل از یک فرهنگ است، گفت: ما کمتر می‌توانیم مردانگی و آثار جامعه پزشکی را به منصه ظهور بگذاریم چرا که الگوی رفتاری شهدای ما از جمله شهید فتاحی در زندگی شخصی و اجتماعی از لحاظ ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی از فرهنگ و حماسه عاشورا نشئت گرفته بود.

وی با بیان اینکه همسران شهدا، دلدادگان عشق به ولایت و پشتیبانان واقعی مکتب سیدالشهدا(ع) هستند که در ایثار و شهادت قدم در جای پای همسران خود گذاشته‌اند، گفت: وظیفه ما این است که تا همیشه تاریخ این همسران را تکریم کنیم و همیشه نام و یاد و ایثار و صبوری آن‌ها را در آن شرایط سخت در جامعه ترویج کنیم.

وی گفت: همسر شهید فتاحی زینب‌وار عمل کرد و تربیت فرزندان، همراهی همیشگی همسر و مهاجرت و مسافرت همیشگی به شهرهای مختلف صحنه‌های عاشورا را در ذهن ما تداعی می‌کند.

فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام تأکید کرد: این شهید بزرگوار بارها به مناطق مختلف جبهه‌ها اعزام شد و در کنار زیر بمباران‌های آن زمان شهر ایلام در بیمارستان مصطفی خمینی(ره) کارش را به بهترین نحو ممکن انجام می‌داد و با تمام وجود در خدمت مردم بود تا اینکه در آخرین اعزام خود به مناطق عملیاتی در داخل یک بالگرد در آسمان به آرزوی همیشگی خود دست یافت.

شاکرمی گفت: اگر رشادت‌ها و جانفشانی این عزیزان و ایثارگران نبود، امروز ما در آرامش نبودیم و به برکت وجود همین شهداست که ایران اسلامی دارای اقتدار و استقلال در همه ابعاد است، جوانان ما باید این شهدا را سرمشق، الگو و اسوه خود در کارها و زندگی قرار دهند.

جاسم محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی به یمن روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی مردان مجاهد و بزرگی، چون دکتر فتاحی به بار نشست، گفت: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، حرکت در مسیر آرمان‌های امام(ره)، آشنا کردن نسل جوان دانشگاهی و علمی جامعه با منش و اهداف شهدا از مهمترین اهداف نظام اسلامی است.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل امروز را با افکار و اهداف شهدا فراهم می‌کند.

یادواره شهید محمدرضا فتاحی در ایلام برگزار شد

محمدرضا  فتاحی، در ۱۹ شهریور ۱۳۳۷ در اسلام‌آباد متولد شد و  در سال ۱۳۶۵ دانشنامه پزشکی خود را از دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرد (با توقفی که به علت انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاهها پیش آمد) و مدت چند ماه در زادگاهش اسلام آباد غرب مطب دایر کرد  و به مداوای بیماران پرداخت. وی سپس عازم جبهه شده و به عنوان رئیس بیمارستان امام خمینی شهر ایلام منصوب شد و خاطراتی که از این دوران و خدماتی که به بیماران این بیمارستان ارائه کرد در یادها و خاطره ها مانده است.

سرانجام در آخرین ماموریت خود برای امداد مجروحان جنگ با هلی‌کوپتر عازم جبهه غرب شد و با سقوط هلی کوپتر به دست دشمن بعد از عمری تلاش و مبارزه و مجاهده و استقامت، در بیست وچهارم دی ماه سال ۱۳۶۶ در بیست و نهمین سال زندگیش به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha